Dunavarsányban házakat fognak lebontani és átalakítják a belvárost. A települést kettészeli a Budapest-Kelebia vasútvonal, a kiemelt és várhatóan titkosított beruházásként megvalósuló Budapest-Belgrád vasútvonal pedig ennek a vonalnak a fejlesztésével, még egy vágány építésével valósul meg. Ez érzékenyen érinti majd Dunavarsányt.
A dél-pesti agglomeráció kisvárosának fideszes polgármestere türelmetlen levelet írt a Kínai Magyar Vasúti Nonprofit Zrt igazgatójának arról, hogy tájékoztassák már őket, mi fog történni hamarosan a városukban.
A települést kettévágja a Budapest-Kelebia vasútvonal. Több átjárón keresztül zajlik az élet a városban. A vonal egyik oldalán vannak a szolgáltatások, a másikon az óvodák, lakóparkok, nagyon nem mindegy, hogy milyen építkezések fognak történni a településen.
A város polgármestere, Gergőné Varga Tünde a minap hosszú levelet írt a kínai pénzből épülő vasútvonal kapcsán. Ebből kiderül, hogy az elmúlt két évben már többször írtak levelet, de még nem kaptak részletes tájékoztatást.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
A polgármester aggódik, mert a hírekben azt olvasta, hogy a beruházásnak 2025-re el kell készülnie, ez a határidő pedig szinte már a nyakukon van, ha figyelembe vesszük milyen jelentős átalakításra van szükség Dunavarsányban ahhoz, hogy egy újabb vágányt építsenek a város közepén.
A település vezetője szerint az átalakítás több épület, ház lebontásával, a zajterhelés növekedésével, a sorompók zárvatartási idejének a növekedésével és még sok problémával jár, ezért kéri a tájékoztatást.
Ez is érdekes: Botrány! Sufnikkal zárják el a lakóparkosok elől a Dunapartot
A Budapest-Belgrád vasútvonal
A vonalat kínai segítséggel újítja fel az állam, a beruházás összértéke közel 590 milliárd forint, amit a magyar állam és a kínai Eximbank közösen finanszíroz. Ez lesz Magyarország történetének egyik legnagyobb vasúti beruházása. Az állam 15 százalékot áll, a maradék 85 százalékot pedig a kínaiak hitelezik.
A beruházást magyar oldalról Mészáros Lőrinc cégcsoportja fogja lebonyolítani, egy nemrég benyújtott törvényjavaslat értelmében kiemelten közérdekű beruházásnak fog minősülni és 10 évre titkosítanák a fejlesztés részleteit.
Kiemelt kép: illusztráció