Site icon BudaPestkörnyéke.hu

„Gábor az én kedvemért tette le a kapitányi vizsgát” – megszólalt a Svédországban lezuhant magyar pilóta édesapja, emlékhelyet állítanának a fiának a Hármashatárhegyen

Júniusban két magyar pilótával a fedélzetén a tengerbe csapódott egy Svédország felett repülő kisgép. A tragédia után megszólalt az egyik pilóta édesapja, aki szerint gyanús körülmények közt csapódott a vízbe a kisrepülő.

A tengerbe csapódtak

A BudaPestkörnyéke.hu számolt be arról júniusban, hogy a tengerbe csapódott egy Svédország felett repülő kisrepülő. A gép Lengyelországban szállt fel és a Svédország középső részén található Dala Jarna repülőterére tartott, ám a pilóta hirtelen a stockholmi Skavsta repülőtér felé kanyarodott. Azonban azt egyelőre nem tudni, hogy miért tette mindezt. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Két magyar férfi halt meg

Az áldozat két negyvenéves magyar férfi volt, akinek teste a roncsok közé szorult – közölte a svéd rendőrség. Egyúttal jelezték, hogy vizsgálatot indítottak, bár az elsődleges gyanújuk szerint egy tragikus balesetről van szó, nem pedig szándékosságról.

Hirdetés

Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!

 

 

 

 

 

Megerősítették a hírt

A WizzAir megerősítette a hírt, miszerint a két férfi az ő társaságuk pilótája volt. Elmondásuk szerint csupán a hírekből értesültek az esetről, mivel a pilóták magánúton voltak. „Két nagyszerű, szakmailag tökéletesen felkészült kollégát vesztettünk el. A Wizz Air osztozik a hozzátartozók fájdalmában, valamint őszinte részvétét fejezi ki a gyászoló családtagoknak, barátoknak, kollégáknak” – közölték akkor.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Ezek voltak az utolsó szavai

A szakemberek még mindig azon dolgoznak, hogy a roncs darabjait összerakva megtudják, mi okozta a katasztrófát. No sir, vagyis „nem, uram” – ezt a két szót mondta utoljára a rádión a kisrepülőnek a pilótája. A kapitány, Korom Gábor a légiirányításnak arra a kérdésére válaszolt így, amiben azt tudakolták tőle, hogy van-e a fedélzeten olyan műszer, ami segíthet nekik a hirtelen megromlott időjárási viszonyok közepette a leszállásban.

Még mindig nem tudni, hogy mi történt

A tragédia részletei közel fél év elteltével is homályosak, a svéd szakértők még mindig vizsgálják a baleset körülményeit. A baleset után a Svéd Tengerészeti Hatóság emberei emelték ki a roncsokat és az áldozatokat a vízből, ahová a Moran becsapódott.

Így zajlik a vizsgálat

A katasztrófa vizsgálatát a svéd Országos Baleseti Bizottság folytatja, de egyelőre nem adtak ki új tájékoztatást. A magyar magántulajdonban lévő kisgép roncsai még mindig kint vannak, a szakértők ezek alapján próbálják rekonstruálni a történteket.

Tájékoztatták az édesapát

Korom Gábor édesapja nemrégiben tájékoztatást kapott a hivataltól, amiben türelmet kértek tőle és pontokba szedve leírták, hogy minek alapján folytatják a vizsgálatot – azonban ő is úgy látja, hogy a svédek meglehetősen lassan haladnak, nehezen megy az informatikai adatok elemzése.

Furcsaságok

„A gépről nem adtak le vészjelzést és ha hinni lehet a tanúk beszámolóinak, akkor teljes csendben, motorzaj nélkül siklott a repülő a becsapódás előtt” – mondta Korom Mihály, aki ezt érthetetlennek találja. Meghallgatta azt a rádiófelvételt is, amit fia, Gábor az irányítótoronnyal folytatott – ezek voltak egyben a pilóta utolsó szavai, amiket rögzítettek.

Leállíthatták a motort

Ezután megszakadt velük a kapcsolat, néhány perc múlva pedig a szemtanúk már arról számoltak be, hogy egy repülő csapódott a vízbe. Azt, hogy a tragédia előtti pillanatokban valóban leállt volna a motor, a szakértők állapítják majd meg: többek között erre utalhat, ha a légcsavar lapátjai „siklóba” voltak-e állítva, egy ilyen géppel ugyanis csak úgy lehet vitorlázva repülni, ha a pilóta ebbe a pozíciója forgatja a propellert – írja a Blikk.

Emlékhelyet állítanak nekik

Gábor annak idején az én kedvemért tette le a kapitányi vizsgát – emlékezett vissza az édesapa. „Ő talán megelégedett volna azzal, hogy megmarad első tisztnek, de gyakran mondtam neki, hogy ne álljon meg ennyinél. Amikor a Wizz Airhez került, Katowicében kezdett, mielőtt hazajött volna, a temesvári központjukban dolgozott. Úgy tudom, a sporttársai a Hármashatárhegyen szeretnének majd egy emlékhelyet állítani neki és társának” – tette hozzá. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: helyszíni fotó – Forrás: stv

Exit mobile version