2023-ban indulhat az az útépítés amely tehermentesítené a fővárost és az M0-st is. Az M8-as gyorsforgalmi út M7-es és Dunaújváros, illetve Dunavecse és Kecskemét közötti szakaszának kiviteli terveit 2022 decemberéig kell leszállítaniuk a tervezőknek.
2021-ben 100 kilométert építettek
Tavaly több mint száz kilométerrel, 1800 kilométerre bővült a magyarországi gyorsforgalmiút-hálózat, az idén kevesebb átadására, viszont annál több új projektre lehet számítani – derült ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. adatbázisából. Az elmúlt két évben a 200 kilométert is meghaladta az újonnan átadott autóutak és autópályák hossza – írja a Világgazdaság.
Budapestet is tehermentesíti
A fővárost és az M0-st tehermentesítő M8-as gyorsforgalmi út M7-es és Dunaújváros, illetve Dunavecse és Kecskemét közötti szakaszának kiviteli terveit 2022 decemberéig kell leszállítaniuk a tervezőknek, itt leghamarabb 2023-ban indulhat az építkezés.
Kicsit távolabb, de ez is Budapestről szólhat
Ennél azonban egy fokkal előrébb tart, így már 2022 második negyedévére elkészülhet a Fejér és Komárom-Esztergom megyét érintő M81-es gyorsforgalmi út tervezése, amely az új komáromi Duna-hídtól az M1-es és M7-es érintésével teremthet majd kapcsolatot az M8-as autóúttal.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Az M100-s nagyon kellene
Ahogy azt az elsők között megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon nem lesz olcsó az M100-as gyorsforgalmi út Bicske és Esztergom között, amit sokan az M0-ás nyugati szakaszának tartanak.
345 milliárd
A közbeszerzési eredmény szerint a 32,3 kilométeres, kétszer kétsávos utat 345 milliárd forintért építik. Az M100-as nyomvonalát a cikkünk alján lehet megnézni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Tehermentesít sok települést
A négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól. Ha elkészül nem kell az óriási kamionoktól félniük a Zsámbékon, Tökön, Perbálon és a Tinnyén élőknek.
Hidak és alagút
Az első szakaszon 4 különszintű csomópont, 26 híd és Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül. Az uniós közbeszerzési közlöny pénteki adatai szerint az épülő 26 híd mellett lesz egy 440 méter hosszú alagút is – írja a Magyarépítők.hu. A második szakaszon 2 különszintű csomópont, 26 híd, 3 alagútpár, 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül, valamint Kesztölcön mérnökségi telep is elkészül majd. A tervek szerint az alagútpárok 440 méter, 330 méter és 230 méter hosszúságúak lesznek.
Nem áll jól az M10-es út
A Budapestkörnyéke.hu hírportál kérdésére válaszolva a NIF Zrt. közölte: az M10 gyorsforgalmi út Budapest-Kesztölc teljes szakasza rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel. Építési engedélyünk csak az Üröm-Solymár (4 km) szakaszra van, félpályás (2×1 sáv) kiépítésre. Jelenleg tervezés nincs folyamatban.
Óriási forgalom
Rossz hír ez annak a 10 ezer embernek, akik már két évvel ezelőtt petícióban kérték az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, hogy minél előbb épüljön meg az M10-es út. Sokan attól tartanak, ha az M10-es később készül el, mint az M100-as, akkor a jelenlegi 10-es útra és a környező településekre: Pilisborosjenőre, Solymárra, Pilisszentivánra, Pilisvörösvárra, Piliscsabára, Tinnyére, Perbálra, Piliscsévre, Csolnokra, Kesztölcre és Dorogra óriási forgalom fog zúdulni.
Budapest körgyűrű
A cikk tetején, a kiemelt képünkön látható térképen piros vonal mutatja az M100-as nyomvonalát, zöld szaggatott vonal pedig az M10-es megálmodott helyét. Ezekkel együtt érne össze az M0 (pinkkel jelölve) és az M1-es (kékkel jelölve) autópályákból álló budapesti körgyűrű. A 10-es út mellett élők attól tartanak, ha az M10-es nem épül meg időben, akkor az ukrán és román kamionforgalom jelentős része rajtuk keresztül halad majd el.