Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Két napot még adott az osztrák vasút, csak szerdától vágják le a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

Ceglédbercel, 2020. március 15. A Budapest-Cegléd vonalon utasforgalmi próbaüzemben elindított elsõ emeletes KISS motorvonat halad Ceglédbercell határában 2020. március 15-én. Tavasztól fokozatosan állnak forgalomba az emeletes motorvonatok a legforgalmasabb hazai vasútvonalakon, a ceglédin és a vácin. MTI/Máthé Zoltán

Az osztrák vasúttársaság vasárnap esti tájékoztatása szerint október 2. helyett csak 4-én, szerdától fognak rövidebb útvonalon közlekedni az érintett Railjet xpress járatok. Addig pedig továbbra is teljes útvonalon járnak a Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között kétóránként Bécsen át Münchenbe induló szerelvények, Bécsben nem kell átszállni.

Szerdáig még nem kell átszállni

Az osztrák vasúttársaság vasárnap esti tájékoztatása szerint október 2. helyett csak 4-én, szerdától fognak rövidebb útvonalon közlekedni a felsorolt Railjet xpress járatok (rjx 60, rjx 62, rjx 64, rjx 66, rjx 68). Addig továbbra is teljes útvonalon járnak a Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között kétóránként Bécsen át Münchenbe induló Railjetek is, Bécsben nem kell átszállni! A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Jelentős változások

A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújításának kezdetétől, szeptember 18-tól jelentősen módosul a vonatok menetrendje. Utasainknak a három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk. A Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.

Beavatkozott a MÁV

Október 2-tól az utasforgalom alakulását és az utasaink kéréseit, igényeit figyelembe véve változik a pótlóbuszok bicskei megállási rendje, több helyen biztosítva fel- és leszállási lehetőséget. Ugyanekkortól a gyorsabb eljutás érdekében Bicske és Budaörs között új pótlóbuszok is közlekednek Z10-es jelzéssel, amelyek Bicske vasútállomástól indulnak és oda érkeznek. A délutáni csúcsidőben bővül az X10-es járatok száma. Törökbálinton pedig könnyebben megközelíthető helyen, a Tó utcai körforgalom közelében található vasútállomás autóbuszmegállónál állnak meg a pótlóbuszok – írja a Mávinform

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

A Budapestkörnyéke.hu adta hírül, hogy levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról „A MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat” – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid. 

Nem várnak a vonatokra

Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, ugyanis az a cél, hogy Ausztriában továbbra is pontosan járjanak a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.

Felfoghatatlan

„Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe” – folytatja Vitézy.

Megoldható feladat lett volna

A korábbi közlekedési államtitkár szerint ez a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött.

Következmények nélkül

„Úgy tűnik, ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál” – zárja posztját Vitézy.

Ideiglenes sebességkorlátozás

Ahogy írtunk róla, konfliktus bontakozott ki korábban a MÁV vezetése és a vasutat is felügyelő Lázár János között annak kapcsán, hogy a sínek elöregedése miatt a vasúttársaság ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon, egészen konkrétan Biatorbágy és Szárliget között. 

Kapkodott a MÁV

Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár szerint ez egy olyan ultimátumszerű helyzetet hozott létre, amely következtében a MÁV kapkodva, minden erőforrást mozgósítva, a máskor megszokott felkészülési időt lerövidítve kezdte meg szeptember 18-án a pályajavítást az érintett szakaszon. Ez pedig azt jelentette, hogy az egyik vágány helyett pótlóbuszokat állítottak forgalomba Budapest és Tatabánya között. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció

Exit mobile version