Csepelről összesen 94 darab acéllemezt visznek a következő hetek a Lánchídhoz.
Újabb lépés
Tegnap reggel megérkezett az első két acél pályatábla a Lánchídhoz, ezzel újabb fontos állomásához érkezett a híd rekonstrukciója. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Hatalmas szerkezet
Az egyenként 8 tonnás darabokat egy óriásdaru segítségével juttatták fel a hídra a szakemberek, ahonnan majd a helyére kerül
Mik a méretei?
Lapok mérete nem szerény; egyenként csaknem 11 méter hosszúak és 3,5 méter szélesek, súlyok pedig darabonként 8000 kiló.
Hol készültek?
Az alkatrészeket Csepelen készítették a szakemberek, majd onnan juttatták el a lemezeket a Duna belvárosi szakaszához.
Bakrudat alkalmaznak
A hatalmas lapokat egy speciális bakrúd daruval tudják a hídon mozgatni. A hírek szerint egyelőre a híd közepére szállítják, a végleges helyét augusztusban kapja meg.
Miért acél?
Ahogy korábban a BudaPestkörnyéke.hu megírta, az elöregedett vasbeton pályalemezeket felszedték és a helyükre új, könnyebb és korszerűbb acél lemezekből építik meg a megújuló híd pályaszerkezetét.
Sokáig bírja majd
A hatalmas lemezeket egy réteg korrózióvédelmi bevonattal látják el a szakemberek, ugyanis így sokkal hosszabb az élettartalma és ellenállóbb a szélsőséges környezeti hatásokkal szemben is.
Mikor lesz vége?
A hírek szerint a Lánchíd 2023-ra készül el teljesen. Az átalakításokkal kapcsolatos hírekről folyamatosan tájékozódhatnak a www.lanchid.hu illetve a www.bkk.hu weboldalakon. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Ezzel a daruval dolgoznak az építészek
Így néz ki egy bakrúd
Kép és kiemelt kép: bkk.hu