Csepelről összesen 94 darab acéllemezt visznek a következő hetek a Lánchídhoz.  

Újabb lépés

Tegnap reggel megérkezett az első két acél pályatábla a Lánchídhoz, ezzel újabb fontos állomásához érkezett a híd rekonstrukciója. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Hatalmas szerkezet

Az egyenként 8 tonnás darabokat egy óriásdaru segítségével juttatták fel a hídra a szakemberek, ahonnan majd a helyére kerül

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Mik a méretei?

Lapok mérete nem szerény; egyenként csaknem 11 méter hosszúak és 3,5 méter szélesek, súlyok pedig darabonként 8000 kiló.

Hol készültek?

Az alkatrészeket Csepelen készítették a szakemberek, majd onnan juttatták el a lemezeket a Duna belvárosi szakaszához.

Bakrudat alkalmaznak

A hatalmas lapokat egy speciális bakrúd daruval tudják a hídon mozgatni. A hírek szerint egyelőre a híd közepére szállítják, a végleges helyét augusztusban kapja meg.

Miért acél?

Ahogy korábban a BudaPestkörnyéke.hu megírta, az elöregedett vasbeton pályalemezeket felszedték és a helyükre új, könnyebb és korszerűbb acél lemezekből építik meg a megújuló híd pályaszerkezetét.

Sokáig bírja majd

A hatalmas lemezeket egy réteg korrózióvédelmi bevonattal látják el a szakemberek, ugyanis így sokkal hosszabb az élettartalma és ellenállóbb a szélsőséges környezeti hatásokkal szemben is.

Mikor lesz vége?

A hírek szerint a Lánchíd 2023-ra készül el teljesen. Az átalakításokkal kapcsolatos hírekről folyamatosan tájékozódhatnak a www.lanchid.hu illetve a www.bkk.hu weboldalakon. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ezzel a daruval dolgoznak az építészek

Így néz ki egy bakrúd

Kép és kiemelt kép: bkk.hu