Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Radarokkal és kamerákkal pakolják tele az M1-M7 autópálya bevezetőjét, ne lepődj meg ha sofőr nélküli autók száguldanak el melletted

Rengeteg radart, kamerát, lézerérzékelőt telepítenek az M1-M7 autópálya bevezető szakaszára az Egér úti elágazás és a budaörsi pihenő, tehát a körforgalmas felüljáró közötti szakaszra. Egy szép új világ hírnökei ezek az eszközök, az önvezető autóknak lesz ezekre szükségük. A speciális berendezések irányító központja Szigetszentmiklóson lesz.

Önvezető autók

Egy szép új világ felé haladunk: önvezető autók közlekednek Budapesten és környékén. Ritkán áll be teljesen a forgalom, mert a központi vezérlőből, számítógépek mondják meg az autóknak, hogy melyik szakaszon mekkora sebességgel haladhatnak. Így kevesebb lesz a dugó, a torlódás, ráadásul a sofőrök útközben kényelmesen olvasgathatják a mobiljukon például a BudapestKörnyéke.hu hírportált, mert nem kell a közlekedésre figyelniük. Nos, enek a rendszernek az alapjait kezdik kiépíteni Budaörsön. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiválasztották az érzékelőket telepítő céget

Friss hír, hogy kiválasztották a céget, amely kiépíti az önvezető járművek teszteléséhez és működésének támogatásához szükséges központi rendszert, illetve az adatgyűjtő szenzorszigeteket az M1-M7 autópálya kijelölt szakaszain. A napokban jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben a hirdetmény, amelyből kiderült, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából, a Sagemcom Magyarország Elektronikai Kft. szakemberei szerelhetik fel az M1-M7-es autópálya fővárosi bevezető szakaszán azokat a szenzorokat, amelyek valósidejű forgalmi adatokat szolgáltatnak és hozzájárulnak majd az autonóm járművek tesztjeihez. Szintén ez a cég kapta a megbízást a központi adatfeldolgozó telepítésére is.

Érzékelők nem csak az autókba, az utak mellé is kellenek

Az új, autonóm technológia jövőbeli alkalmazásához az autógyártók már számos megoldást kifejlesztettek, a parkolásnál használt ultrahangos szenzorokat, kamerákat. Nagy lépést jelentenek az olyan fejlesztések, amelyek a környezeti viszonyoktól, például esőtől, ködtől függetlenül is megbízható adatokkal képes ellátni a járművet, mint például az elektromágneses hullámokat használó radarszenzorok. Az utak melletti infrastruktúra fejlesztése is elengedhetetlen, hogy járművek mellett, újabb szintet lépjen az autonóm, vagyis a sofőr nélküli közlekedés.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Távolról irányíthatják az autónkat

Elsődleges feladatként olyan központi rendszert hoznak létre, amelyet alkalmazhatnak a hálózatba kapcsolt automatizált járművekkel szoros összefüggésben, különféle tesztek és funkciók validációjának támogatására. Távolabbi cél, hogy a rendszer további fejlesztésével a közlekedés irányításának és üzemeltetésének felhő alapú támogatása is megvalósulhasson. Továbbá biztosítja az infrastruktúra elemek és járművek központi irányításának lehetőségét és az autonóm járművek tesztelési eljárásainak támogatását – írja a Magyarépítők.hu

Budaörsnél épül ki az első High-tech rendszer

Az M1-M7 autópálya kijelölt szakaszain különféle típusú szenzorokból – kamera, radar, lidar – álló 5G lefedettséggel rendelkező infrastruktúrát építenek ki. A szenzorszigetek telepítései helyszíne: M1-M7 autópálya közös szakasza, az Egér út csomópont és Budaörsi pihenő közötti terület. A szenzorszigetekre forgalmi irányonként szűk- és széles látószögű kamerákat, továbbá halszemoptikával szerelt szenzort is telepítenek. Az adatgyűjtés további forrásai: hőkamerák, radarok, valamint távoltéri és közeltéri LiDARok lesznek, utóbbi lézerfényt használ a tárgyak távolságának és egyéb jellemzőinek meghatározására. A kiválasztott cég szakemberei az M1-M7 autópálya fővárosi bevezető szakaszána szenzor szigetek létrehozását végzi el, továbbá elkészíti a helyi adottságokat – meglévő műtárgyakat, közműveket – rögzítő kiviteli tervdokumentációt.

Szigetszentmiklósra kerül az adatfeldolgozó

A projekt második nagy feladatcsoportja a központi adatfeldolgozó és tároló edge szerver szállítása és üzembe helyezése lesz. Ennek helyszínéül az M0 Szigetszentmiklósi mérnökségét jelölték ki. A kivitelező cégnek a szállításon, beüzemelésen kívül gondoskodnia kell a karbantartásra és a felhasználásra vonatkozó ismeretanyag összeállításáról is. A projektnek ezekkel a feladataival novemberig kell elkészülnie a cégnek. Ezek után senki se lepődjön meg az M1-M7 bevezetőn, ha sofőr nélküli autók mennek el mellette. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: M1-M7 bevezető – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Exit mobile version