Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Tovább bővül a nagykörúti biciklisáv, itt is megjelennek a hírhedt karók – holnap kezdik építeni

Körbeér a Nagykörúton a kerékpársáv; a közösségi költségvetés nyertes projektjeként a Szent István körúton megvalósuló fejlesztés részeként a Nyugati tér irányába a parkolósáv helyén pollerekkel védett kerékpársávot alakítanak ki.

Nem csökken az áteresztőképesség

A kivitelező a Budapest Közút Zrt., a munkálatok az időjárás függvényében már csütörtökön kezdődhetnek. A főváros és a BKK célja, hogy a Szent István körút áteresztőképessége ne csökkenjen, ugyanakkor valamennyi közlekedési módot teljes biztonsággal lehessen használni. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Máshol fognak pakolni

Ennek érdekében a Szent István körúton – a Ferenc körúthoz hasonlóan – megmarad a 2×2 forgalmi sáv, az üzletek rakodóhelyeit a mellékutcák torkolataiba helyezik át. A tervezésnél kiemelt szempont volt a közösségi közlekedés segítése, ezért az Oktogon felé vezető oldalon a Nyugati tér előtt közös BKK-kerékpársávot alakítanak ki, a Margit híd irányába a jelenlegi busz-kerékpársávot továbbra is használhatják a buszok és a kerékpározók egyaránt.

Kevesebb lesz a parkolóhely

A Szent István körút egyes, ma parkolósávként használt szakaszain pollerekkel, azaz terelőoszlopokkal védett kerékpársávokat is kialakítanak, a budai irányba megmarad a Visegrádi és a Tátra utca közötti busz-kerékpársáv, a Nyugati tér és a Jászai Mari téri villamosmegálló közötti hiányzó szakaszokon pedig kerékpársávot alakítanak ki.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Nem lesznek biciklisek a járdán

Megjegyezték, a kerékpársávoknak köszönhetően várhatóan kevesebben bicikliznek majd a járdán, ezért nemcsak kerékpárral, hanem gyalog is biztonságosabban lehet majd közlekedni a Szent István körúton.

Korábbi tapasztalatok

A Szent István körút új közlekedési rendjének tervezésekor a szakemberek felhasználták az Üllői úti és Váci úti védett kerékpársávok kialakítása óta nyert tapasztalatokat, több módosítás után alakult ki a végleges verzió – jelezte a BKK. Hozzáfűztek, a kidolgozott terveket a Magyar Autóklub és a Magyar Kerékpárosklub is véleményezte, valamint az Országos Mentőszolgálatot és a megkülönböztető jelzést használó közszolgáltatókat is tájékoztatták a változásokról. A kék lámpát használó járműveknek továbbra is átjárható marad az útszakasz.

Durva emelkedés

Kitértek arra is, hogy a BKK folyamatosan vizsgálja az új, védett kerékpársávok forgalmát az Üllői úton és a Váci úton. A forgalomszámlálási adatok szerint az áprilisi bázisértékhez viszonyítva az Üllői út kerékpáros forgalma 242 százalékra emelkedett szeptember végére, míg a Váci út esetében ugyanez az érték 170 százalék, de szeptember elején a Váci út esetében is meghaladta a 200 százalékot – tették hozzá.

A kritikák ellenére marad

Számtalan kritikát kapott az Üllői úton kialakított védett kerékpársáv. A főváros vezetése azonban már korábban is leszögezte: beváltak, ezért maradnak ezek a szakaszok, nemcsak az Üllői, hanem a Váci úton is. Sőt: újabbakat is kihelyez a fővárosi önkormányzat.

Nőtt a biztonságérzet

Ahogy arról korábban a BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt, a Budapest Közlekedési Központ felmérésekkel igazolta, hogy augusztus utolsó két hetében kétszer annyian bicikliztek a fővárosban, mint előtte, és jelentősen nőtt a kerékpárosok biztonságérzete. Ezt Balogh Samu, a főpolgármesteri hivatal kabinetfőnöke nyilatkozta egy interjúban.

Nincs fennakadás

A Waze adatai szerint hat százalékkal kisebb a torlódások átlagos mértéke az érintett útszakaszokon, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. A szakemberek sem az Üllői út-Kiskörút-Váci út útvonalon, sem a Hungária körúton és az azon belüli területen nem tapasztaltak a korábbiakhoz képest jelentősebb fennakadást a közlekedésben.

Az OMSZ szerint keskenyek

Az Országos Mentőszolgálat közösségi oldalán azonban már augusztus elején jelezte, hogy az újonnan kialakított biciklisávok „nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését”. A buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen – vélekedtek. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció

Exit mobile version