Úgy fest, az idén sem közlekednek majd BKV-hajók a Dunán. Már negyedik éve tart a járvány, illetve a forráshiány miatt elrendelt átmeneti üzemeltetési szünet.
Március 15-én biztosan nem indul el
„A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV vizsgálja egy gazdaságilag fenntarthatóbb dunai hajóközlekedés kialakításának a lehetőségét, de március 15-én még biztosan nem indul el a hajózás” – válaszolta a főváros közlekedési cége a Népszava kérdésére. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Csak a csepeli kompot üzemeltetik
A BKV már tavaly is csak a csepeli kompot üzemeltette, miután a fővárosi önkormányzat nem tudta biztosítani a fővárosi hajózás üzemeltetéséhez szükséges fedezetet. A BKV által működtetett hivatásforgalmú hajózás 2021 után 2022-ben is szünetelt.
Hirdetés
Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!
Gazdasági okok
A cég szerint a szüneteltetésnek gazdasági okai vannak, de ez nem jelenti azt, hogy megszüntetnék az ágazatot.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Ki sem írták a pályázatot
Arra viszont nem tértek ki, hogy mikor is zárulhat le ez az „átmeneti” szüneteltetés. Tendert pedig ki se írtak az üzemeltetésre, márpedig a BKV soha nem rendelkezett saját hajózási személyzettel, csupán hajókkal, ezért az üzemeltetést mindig külsős cégekre bízták.
2021-ben a Magyar Kikötő Zrt. nyert
Még 2021-ben írták ki azt a hároméves üzemeltetői tendert, amelyet a Magyar Kikötő Zrt. nyert el. A cég a becsült árnál olcsóbban vállalta volna, hogy napi 10-11 órában szállítsa az utasokat Rómaifürdő és a Kopaszi-gát között, ezenfelül a kikötők üzemeltetése és a vízi járművek esetleges javítása is a feladatkörébe tartozott volna.
Előnyös volt az ajánlat
A BKV kifejezetten előnyösnek tartotta a cég ajánlatát, magasabb bevételekre és fenntarthatóbb működésre számítottak.
Nem lett semmi belőle
Csakhogy a megállapodást végül nem írták alá, mivel az eljárást a Közbeszerzési Döntőbizottság és a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálta, Előbbi elutasította a jogorvoslati kérelmeket, utóbbi azóta sem hozta nyilvánosságra az eredményt. A BKV-nak pedig azóta se futott újra.
Érdekes számok
A BudaPestkörnyéke.hu írt arról korábban, hogy a főváros spórolásra hivatkozva 2022-ben sem indította el a kishajós közlekedést a Dunán. Egy friss jelentés szerint ezzel 62 milliót takaríthattak meg, miközben a jegybevétel 68 millió forint volt.
2018-ban félmilliárdba került
Miközben 2021-ben már nem jártak a fővárosi kishajók a Dunán, a hajózási tevékenység indokolt költsége mégis 435 millió forint volt – írta a Világgazdaság, amely hozzáteszi, hogy 2018-ban – amikor abszolút csúcson volt a dunai vonaljáratok kihasználtsága – összesen csak 497 millió forintot emésztett fel az üzemeltetés. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció