A főváros spórolásra hivatkozva 2022-ben sem indította el a kishajós közlekedést a Dunán. Egy friss jelentés szerint ezzel 62 milliót takaríthattak meg, miközben a jegybevétel 68 millió forint volt.

2021-ben sem mentek

Miközben tavaly már nem jártak a fővárosi kishajók a Dunán, a hajózási tevékenység indokolt költsége mégis 435 millió forint volt 2021-ben – írja a Világgazdaság, amely hozzáteszi, hogy 2018-ban – amikor abszolút csúcson volt a dunai vonaljáratok kihasználtsága – összesen csak 497 millió forintot emésztett fel az üzemeltetés. 

Annyit spóroltak, amennyi a bevétel lett volna?

A lap ezek után arra a következtetésre jut, hogy a városvezetés spórolási okokból lelőtte a szolgáltatást, mindössze 62 millió forintot spórolt meg az előző évben. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Sőt, egy kicsit több

A portál felhívja a figyelmet arra is, hogy a BKK adatszolgáltatása szerint 2018-ban a hajóvonaljegyből származó bevétel elérte a nettó 68 millió forintot. 

Ezért ez nem ilyen egyszerű 

A Világgazdaság hozzáteszi, hogy mivel a BKV nem maga, hanem alvállalkozókon keresztül végeztette az üzemeltetést, a nekik fizetett üzemeltetési díjaktól 227 millió forint költségtől ugyan megszabadult, de ezzel párhuzamosan a kiadási oldalon megemelkedtek a közvetlen költségek, hiszen mostantól a BKV üzemeltettt, így a személyi jellegű ráfordítások és az amortizáció is.

Lennének utasok

A 2018-as rekordévben összességében, a D14-es kompot is idevéve, 425 ezren vették igénybe a szolgáltatást. Ez 2019-re 305 ezer főre esett vissza, de az abban az évben, május végén bekövetkezett döbbenetes tragédia, a Hableány rendezvényhajó katasztrófája markánsan szerepet játszott ebben.

Vádemelés egy ukrán kapitány ellen

Az ügyészség vádat emelt a Hableánnyal ütköző szállodahajót követő hajó ukrán kapitánya ellen 27 rendbeli segítségnyújtás elmulasztásának vétsége miatt – közölte a Fővárosi Főügyészség. Felfüggesztett büntetést kérnek rá.

Segíthetett volna az ütközés után

Kiderült, hogy több ember életét megmenthették volna, ha a másik szállodahajó szintén ukrán kapitánya nem ad gázt és nem megy tovább, hanem leengedi a mentőcsónakokat és segít a vízben sodródó embereknek.

Ez is érdekelhet

50 milliós bírságot kapott a főváros cége, ezúttal a kishajók miatt kell fizessen Budapest.

Frankfurti villamosok ügye

2021 november elején a frankfurti villamosok beszerzése miatt kapott a BKV 150 milliós bírságot. Arról akkor a BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt.