Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Új hidat kaphat a Hajógyári-sziget, a MÜPÁ-nál elbontott vasúti híd elemeiből épülhet meg az átjáró

Hajógyári-sziget új hídjának látványterve

Hajógyári-sziget új hídjának látványterve - Forrás: BFK

A napokban teljesen kicserélték a Művészetek Palotájánál a Déli összekötő vasúti híd részeit, az új elemeken már meg is indult a személyforgalom. A régi hídelemek viszont még gyalogos hídnak jók lehetnek, ezért a Hajógyári-sziget és Óbuda között születhetnek újjá.

Még jó lehet a 70 éves hídelem

Az Összekötő vasúti híd most lecserélt régi, 70 éves elemei még nem annyira idősek, hogy teljesen ki kellene dobni őket, ezért a Budapesti Fejlesztési Központ megvizsgálta, mit lehetne csinálni az óriási vasszerkezetekkel. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Gyalogosoknak jó lehet

Gyalogos és kerékpáros vagy akár közúti átkelőnek a hídszerkezetek még nagyon sokáig kellően teherbíróak lesznek, de ehhez felújítás és pályalemez-csere kell. Viszont ez még így is 20-30 százalékkal olcsóbb lehet, mint egy új híd építése – vélekedett Vitézi Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Nem könnyű mozgatni

Egy ilyen hídelem nem mozgatható egyszerűen. A szegmensek nem teljesen egyformák, a két középső 99,1 méter hosszú és 700 tonna tömegű, a szélsők picit kisebbek, 98,5 méteresek és 680 tonnásak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Óbudát kötné össze a Hajógyári-szigettel

Óbuda korábbi polgármestere, Bús Balázs javaslatai alapján a Hajógyári-sziget Kis-Duna ágán három helyszínt azonosítottak, ahol műszakilag is megoldható lenne a hídelemek elhelyezése.

A régi híd újrahasznosítása

A régi hídelemből új híd épülhetne a Hajógyári-sziget és Óbuda között – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

Elutasították az egyik tervet

Az egyik hídrészből egy új hidat építenének a sziget északi végén a Graphisoft Park és a gázgyári terület fele. Ezt, bár a hatályos fővárosi szerkezeti tervekben szerepel, végül környezetvédelmi okokból a Fővárosi Önkormányzat elutasította.

Kicserélhetnék a régi rozsdás hidat

Az idióta nevű K-hídnál, amit a legtöbben a Sziget Fesztivál bejárataként ismernek, a rozsdás vasúti híd már kiszolgálta az élettartamát közúti hídként is, ezt lehetne lecserélni.

Óbuda központját köthetné össze a szigettel

A másik megoldás, a szintén rémes nevű H-hídnál épülne fel. A kiemelt képünkön látható látványterv szerint, két szintes, a gyalogosok és kerékpárosok számára az óbudai Fő tér és Szentlélek tér felől is kapcsolatot adó, alsó szinten pedig az alsó rakparthoz csatlakozó gyalogos-kerékpáros híd koncepcióját vizsgálták meg.

Még vizsgálják a legjobb megoldást

Végleges döntés még nincs, a konkrét óbudai helyszínekre vonatkozó tervezés és vizsgálatok kezdődnek most meg, hogy kiderüljön, tényleg racionálisan, gazdaságosan és műszakilag megvalósítható-e ez a koncepció – írja Vitézy Dávid a közösségi-oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: A Hajógyári-sziget és Óbuda központja közé álmodott új híd látványterve – Forrás: BFK

Exit mobile version