A napokban teljesen kicserélték a Művészetek Palotájánál a Déli összekötő vasúti híd részeit, az új elemeken már meg is indult a személyforgalom. A régi hídelemek viszont még gyalogos hídnak jók lehetnek, ezért a Hajógyári-sziget és Óbuda között születhetnek újjá.

Még jó lehet a 70 éves hídelem

Az Összekötő vasúti híd most lecserélt régi, 70 éves elemei még nem annyira idősek, hogy teljesen ki kellene dobni őket, ezért a Budapesti Fejlesztési Központ megvizsgálta, mit lehetne csinálni az óriási vasszerkezetekkel. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Gyalogosoknak jó lehet

Gyalogos és kerékpáros vagy akár közúti átkelőnek a hídszerkezetek még nagyon sokáig kellően teherbíróak lesznek, de ehhez felújítás és pályalemez-csere kell. Viszont ez még így is 20-30 százalékkal olcsóbb lehet, mint egy új híd építése – vélekedett Vitézi Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Tudtad? Magyarország legnépszerűbb TOP 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu, napi 240 ezernél is több olvasóval! Közben új szolgáltatást indítottunk nektek, mert Budapesten és környékén mindig történik valami. Ne maradj le te sem a jó kis eseményekről. Ide kattintva éred el a naponta frissülő programajánlatunkat. Köszönjük, hogy te is minket olvasol!

Nem könnyű mozgatni

Egy ilyen hídelem nem mozgatható egyszerűen. A szegmensek nem teljesen egyformák, a két középső 99,1 méter hosszú és 700 tonna tömegű, a szélsők picit kisebbek, 98,5 méteresek és 680 tonnásak.

Óbudát kötné össze a Hajógyári-szigettel

Óbuda korábbi polgármestere, Bús Balázs javaslatai alapján a Hajógyári-sziget Kis-Duna ágán három helyszínt azonosítottak, ahol műszakilag is megoldható lenne a hídelemek elhelyezése.

A régi híd újrahasznosítása

A régi hídelemből új híd épülhetne a Hajógyári-sziget és Óbuda között – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

Elutasították az egyik tervet

Az egyik hídrészből egy új hidat építenének a sziget északi végén a Graphisoft Park és a gázgyári terület fele. Ezt, bár a hatályos fővárosi szerkezeti tervekben szerepel, végül környezetvédelmi okokból a Fővárosi Önkormányzat elutasította.

Kicserélhetnék a régi rozsdás hidat

Az idióta nevű K-hídnál, amit a legtöbben a Sziget Fesztivál bejárataként ismernek, a rozsdás vasúti híd már kiszolgálta az élettartamát közúti hídként is, ezt lehetne lecserélni.

Óbuda központját köthetné össze a szigettel

A másik megoldás, a szintén rémes nevű H-hídnál épülne fel. A kiemelt képünkön látható látványterv szerint, két szintes, a gyalogosok és kerékpárosok számára az óbudai Fő tér és Szentlélek tér felől is kapcsolatot adó, alsó szinten pedig az alsó rakparthoz csatlakozó gyalogos-kerékpáros híd koncepcióját vizsgálták meg.

Még vizsgálják a legjobb megoldást

Végleges döntés még nincs, a konkrét óbudai helyszínekre vonatkozó tervezés és vizsgálatok kezdődnek most meg, hogy kiderüljön, tényleg racionálisan, gazdaságosan és műszakilag megvalósítható-e ez a koncepció – írja Vitézy Dávid a közösségi-oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: A Hajógyári-sziget és Óbuda központja közé álmodott új híd látványterve – Forrás: BFK