Site icon BudaPestkörnyéke.hu

„Zsarolás lett a 6 milliárdos támogatás ügyéből” – Karácsony Gergely szavazást indít a Lánchíd sorsáról

Budapest, 2022. december 16. A Lánchíd a felújított útpálya megnyitásának napján, 2022. december 16-án. Átadták az ideiglenes forgalomnak a felújított Lánchidat. A hídon egyelőre csak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járművei, valamint a taxik, a segédmotoros kerékpárok, a motorosok, a kerékpárosok, valamint a mikroközlekedési eszközöket használók közlekedhetnek, a gyalogosok a tervek szerint a jövő nyár végétől használhatják az átkelőt. MTI/Balogh Zoltán

Június 11-ig várja a főváros a budapesti lakosok szavazatait az első Budapesti Lakógyűlésre, amelyben a Lánchíddal kapcsolatos kérdésekről mondhatják el gondolataikat a polgárok. A kormány még mindig nem adta át a megígért 6 milliárd forintot a városvezetésnek,

Nem adja a pénzt a kormány

Karácsony Gergely közösségi oldalán jelentette be, hogy hamarosan befejeződnek a Lánchíd felújítási munkálatai, a kormány azonban még nem adta át a megígért 6 milliárd forintot a városvezetésnek, amelynek a főpolgármester szerint a fő oka a híd forgalmi helyzetének vitája, miszerint a felújítás befejeztével lehet-e személyautóval közlekedni a hídon vagy sem. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Támogatásból zsarolás

„A Lánchíd hamarosan teljesen elkészül, de még egyetlen forintot sem kaptunk a megígért 6 milliárdból. Hiába szentesítette aláírásával a kormány főminisztere a megállapodást, a támogatásból mégis zsarolás lett” – fogalmazott a Facebookon megosztott videójában Karácsony Gergely.

Szavazzanak a fővárosiak

A főpolgármester hozzátette: a Lánchíd forgalmának sorsáról nem lenne helyénvaló, ha a kormány vagy a városvezetés döntene, épp ezért egy a Nemzeti Konzultációhoz hasonló szavazásban kéri ki a budapesti lakosok véleményét a kérdésben.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Érkeznek a levelek

„A következő napokban érkeznek a levelek a budapestiek postaládájába. Ebben a levélben találják azt az egyéni azonosítót, amellyel leadhatják a szavazataikat az első Budapesti Lakógyűlés 4 kérdéséről a lakogyules.budapest.hu oldalon a következő hetekben, egészen június 11-ig” – mondta Karácsony.

A kecske és a káposzta esete

A szerdai bejelentés élénk vitát váltott ki a közösségi oldalakon. Az autós közlekedés támogatói és ellenzői is véleményt nyilvánítottak. „Javaslom, hogy 23 óra és reggel 6 óra között tegyék lehetővé a gépkocsik közlekedését a Lánchídon. Ezzel a kecske is jóllakhat és a káposzta is megmarad” – olvashattuk az egyik hozzászólásban.

Mi lesz a közösségi autómegosztók járműveivel?

„Egyetértek, hogy ne hajthasson fel minden autó. Azonban szerintem a taxisok mellett a közösségi autómegosztók (MOL Limo, GreenGo, ShareNow) autóit is a kivételek közé kellene sorolni” – tette hozzá egy kommentelő.

Szlogenek és tettek

„Ha a város mindenkié, akkor miért nem evidens, hogy A Híd Is Mindenkié?! A korlátozás pedig sehol nem jelent egyet a szabadsággal. Nincsenek összhangban a szlogenek a tettekkel” – írta egy fővárosi lakos.

Csak egy híd lenne autómentes

„Van 8 híd Budapesten ebből 1 lenne, ami autó mentes! Mennyi kellene az autósoknak? Így is túl sokan vannak! Budapesten a tömegközlekedés nagyon jó, ideje lenne áldozni valamit a fővárosért is az egyéni érdekekből” – fogalmazta meg a véleményét egy tapasztalt tömegközlekedő.

Tényleg túl sok az autó

„Szerettem kocsival átjárni a Lánchídon, de tényleg túl sok az autó. Szerintem nem értik a helyzetet azok, akik azt mondják, hogy már így is dugó van, miért kell tovább korlátozni az autós forgalmat. Az autókból kellene kevesebb úgy általánosságban, ez a helyzet viszont önmagától nem fog előállni” – vonta meg a mérleget egy újabb hozzászóló. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: a Lánchíd. Fotó: MTI

Exit mobile version