Jelentős változásokra kell készülni az Andrássy, a Bécsi és a Váci úton, ahol egy-egy szakaszon jelentősen csökkentik a maximális sebességet. Erre azért van szükség, mert a város vezetése abban bízik, hogy így kevesebb baleset lesz Budapesten.
Senki se haljon meg balesetben
„A városban, amely nem csak lakóhely, de közös otthon is: célunk kell, hogy legyen, hogy senki ne veszítse az életét közlekedési balesetben. Minden okosan kialakított sebességcsillapítás, zebra, kamera, közelebb vihet ehhez” – mondta Karácsony Gergely a Fővárosi Közgyűlésben. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Sebességcsökkentés
Az új sebességcsökkentett helyszíneket a Közlekedésbiztonsági Stratégia, a 2030-as Közúthálózati terv és a BKK úgynevezett prediktív modelljének együttes elemzése alapján választották ki a szakemberek. A prediktív modell azt értékeli, hogy melyik útszakaszokon van kifejezetten nagy szerepe a megengedett sebességnek az ütközések előidézésében. Az adatalapú, mesterséges intelligencia modell segítségével a szakemberek 5 év adatainak értékelésével még jobban megbizonyosodhatnak arról, hogy hol van szükség beavatkozásra a biztonságos közlekedés érdekében.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Incidensek
A helyszínek kijelölésekor a szakemberek azt is figyelembe vették, hogy az adott útszakaszokon az elmúlt években hányszor történtek olyan incidensek, amelyek alacsonyabb sebességnél megelőzhetők lettek volna.
Három fontos helyszín
Mindezek alapján az alábbi helyszíneken változik a megengedett legnagyobb sebesség: az Andrássy út Oktogon és Bajcsy-Zsilinszky út közötti szakaszán a korábbi 50 km/óráról 40 km/órára; a Bécsi út Vörösvári út és Reménység utca közötti szakaszán 60 km/óráról 50 km/órára; a Váci út Róbert Károly körút és Dózsa György út közötti szakaszán pedig 70 km/óráról 50 km/órára.
Vision Zero
Budapesti Közlekedési Központ még 2023-ban mutatta be a Közlekedésbiztonsági Stratégiáját, amelynek az a célja, hogy 2030-ra a maihoz képest felére csökkenjen a halálos balesetek száma, 2050-re pedig elérjük a Vision Zero balesetmegelőzési program célkitűzését, és felzárkózzunk Oslo vagy Helsinki mellé, ahol volt olyan év, amikor egyetlen ember sem halt meg közúti balesetben.
Hatékony módszer
E célkitűzést Karácsony Gergely is megemlítette a Fővárosi Közgyűlés október 4-i alakuló ülésén, külön is hangsúlyozva, hogy a Vision Zero megvalósulásának egyik leghatékonyabb módja a sebességcsökkentés.
Maximális sebesség
BKK a közleményében azt írja, hogy az útszakaszokban közös, hogy a már korábban elfogadott Közúthálózati Tervben előirányzott útszakaszokon csökkentik az 50 km/órát meghaladó sebességhatárt, illetve a hálózati és a közterületi szerephez igazítják a maximálisan megengedett sebességet.
Figyelik a forgalmat
Az új sebességhatárok bevezetését követően a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak az érintett szakaszokon bevezetett intézkedések hatásaira, folyamatosan mérik az ott közlekedők sebességét, monitorozzák a forgalmat. A további helyszínekkel kapcsolatban a BKK egyeztetést kezdeményez az érintett kerületekkel. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: BPK