A MÁV-nál a forgalomnövekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró. 2018-ban rekordot dönt a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal: az első tizenegy hónap adatai szerint összesen 8,7 millió alkalommal vásároltak menetjegyet az utasok, ami 18 százalékos bővülést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Az utóbbi évek jármű- és pályafejlesztéseinek, a felújításoknak, az új motorvonatok beszerzésének, a menetrendszerűség növekedésének, a szolgáltatási színvonal javulásának köszönhetően egyre népszerűbb a vasúti közlekedés a Budapest vonzáskörzetében élők körében is.

2015-ben 7, 2016-ban 7,2, tavaly 8 millióan, idén az első 11 hónapban pedig 8,7 millióan vették igénybe a vasutat a székesfehérvári vonalon, a MÁV-START pedig – az utasok igényeihez igazodva – a 2018-as nyári menetrendben a korábbihoz képest sokkal több járatot indított a Balatonhoz, illetve a tó mellől a főváros felé, így ezen a szakaszon is további forgalomnövekedés tapasztalható.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A fejlesztések gyümölcse az esztergomi vonalon is beérett: itt az év végére a négymilliót is megközelítheti az utasszám, miközben a menetrendszerűség is kiemelkedő, mintegy 96 százalékos.

Összehasonlítva 2017 és 2018 hasonló időszakát, kijelenthető, hogy egy év alatt félmillió utassal, azaz 16 százalékkal emelkedett a kötöttpályás közlekedést választók száma a 2-es számú vonalon, így az utasszám év végére eléri a 3,8–3,9 milliót.

Ezen adatokban ráadásul nincsenek benne a jogszabály alapján díjmentesen utazók (65 év felettiek, 6 év alattiak, határon túli magyarok, díjmentesen utazó diákcsoportok), valamint a fővároson belül Budapest-bérletet használók – írja a MÁV a közleményében.

Az elmúlt három évben a MÁV-START utasszáma országos viszonylatban mintegy 4 millióval nőtt, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró.

A szolgáltatási színvonal emelése a jövőben sem áll meg: a vasúttársaság a legnagyobb forgalmú elővárosi vasútvonalakon (a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon) KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba 2019 végétől.

Az új járműbeszerzések révén az elővárosban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat.

A vasúttársaság a Kelenföld–Százhalombatta és a Budapest–Hatvan vonalszakasz teljes felújítása után azt várja, hogy stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, és a nagyobb pályasebesség révén csökken majd az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok.