Már most is óriási dugók vannak Szigetszentmiklós térségében, nemsokára elviselhetetlen lehet a forgalom. Szigetszentmiklósra költözik a Tesco országos logisztikai központja, naponta rengeteg új jármű, főleg teherautók fognak a környékre érkezni. Sokan fájlalják, hogy Nagy János, a város polgármestere titokban lemondott a raktárbázishoz tervezett M0-s lehajtó megépítéséről, így a járművek a miklósi utakon fognak közlekedni. Nagy kérdés mi lehet a háttérben?
18 focipályányi gigaraktár épül
Ahogy azt az elsők között megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon a Tesco a teljes rakározási tevékenységét Szigetszentmiklósra költözteti át 2024 december 31-ig. Ezzel megszűnik a gyáli, a herceghalomi raktárközpont, és létrejön egy 18 focipálya nagyságú gigacsarnok Szigetszentmiklóson, ebből szolgálják majd ki az összes magyarországi áruházat, rengeteg kamion fog megjelenni a térségben.
Sok ember életét keserítheti meg
A várható óriási forgalom kiverte a biztosítékot, többen a szigetszentmiklósi polgármester, Nagy János felelősségét vetették fel. Van aki azt állítja, hogy a polgármester szándékosan hallgatta el korábban a Tesco, sok helyi ember életét megkeserítő beruházását. Cikkünk alján mutatjuk térképen, hol épül az óriási logisztikai központ.
Hirdetés
Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!
Újabb botrány a Tesco-gigaraktár miatt
A legújabb szigetszentmiklósi Tesco-botrány a képviselő-testület csütörtöki ülésen robbant ki. A DK-s Jószai Attila arról kérdezte a polgármestert, van-e tennivalója a képviselő-testületnek a TESCO logisztikai beruházásával kapcsolatos közútkezelői hozzájárulással. Nagy János nem tudott választ adni, harminc napon belül írásban ígért tájékoztatást. A videót a cikkünk alján nézheted meg.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Lemondott az M0-s lehajtóról a polgármester
A DK-s képviselő, nem várva be az egyhónapos határidőt, meg is válaszolta kérdését, egyértelművé téve az ügyben a polgármester szerepét. Jószai Attila felolvasta a Magyar Közútkezelő Nonprofit Zrt. tavaly októberi levelét, amely arra hivatkozik, hogy Szigetszentmiklós polgármestere nyilatkozatban mondott le az M0-s sáméhegyi csomópontjának befejezéséről, déli ágának megépítéséről. A polgármester lényegében hozzájárult ahhoz, hogy lehajtó nélkül is megnyithasson a TESCO egész országot kiszolgáló 117 ezer négyzetméter alapterületű, óriási logisztikai központja, amely naponta 1500 jármű forgalmát fogja generálni a térségben.
Három műszakban 1500 jármű
Kocsis Éva, a Demokratikus Koalíció helyi szervezete elnöke úgy tudja, hogy a járművek forgalma folyamatos lesz, három műszakban. A korábban számításba vett 500 darab kamionhoz képest 3-szor annyi kamionnal kell majd számolni az csepeli gerincúton a TESCO bázis működése miatt.
Újabb gigaberuházás jöhet
„A TESCO mellett a beruházónak további 189 ezer négyzetméter nagyságú épület megépítésére van lehetősége a Szabályozási Terv alapján. Ha ide is hasonló logisztikai tevékenységet hoz a CTP, akkor a 2. ütemben akár másfélszer akkora többletterhelés is zúdulhat a szigetszentmiklósi utakra, mint amekkorát a TESCO fog okozni” – mondta Kocsis Éva a Magyar Narancsnak.
Lázár János kukázta
Az M0-s félig kész lehajtójának befejezését korábban az állam vállalta magára, de 2022 szeptemberében Lázár János vezette Építési Közlekedési Minisztérium felfüggesztette – ahogy a miniszter fogalmazott, kukázta – a fejlesztést. Ezután tekintett el a polgármester attól, hogy csak a lehajtó megépítése után nyithat meg a Tesco-bázisa.
Bizalmi kérdések
Nagy János az önkormányzat havilapjában idén márciusban arról írt, hogy szeptemberben kérte Lázár János minisztertől a csomópont megépítését, de márciusig semmilyen válasz nem érkezett. A képviselő-testületi ülésen ismertetett közútkezelői levél alapján viszont ekkor már négy hónapja lemondott arról, hogy megépüljön a csomópont. Kocsis Éva szerint komoly bizalmi kérdéseket vet fel, hogy a polgármester miért levelezik a nagy nyilvánosság előtt az Építési és Közlekedési Minisztériummal egy olyan ügyben, amelyről ő mondott le.
Kocsis Éva (DK)
Nagy János, polgármester
Nem mondott le a lehajtóról, de most jó lesz anélkül is
Nagy János, polgármester a testületi ülésen elmondta, hogy nem mondott le az M0-s lehajtó megépítéséről, hanem a felolvasott nyilatkozata csupán arról szól, hogy egyelőre a lehajtó nélkül is működhet a beruházás. A polgármester 30 napon belül ígért részletes választ a képviselőknek.
Ez lehet a háttérben?
Nagy kérdés, hogy mi lehet az ügy hátterében? Egyesek szerint arról van szó, hogy a Lázár-féle minisztérium törölte a lehajtó építését, a polgármester pedig biztosította a Tesconak helyt adó raktárbázis építőjét, hogy nyugi, lehajtó nélkül is folytatódhat az építkezés. Mások szerint a polgármester sumákol, mert tudatosan hallgatta el az emberek elől a gigaberuházás részleteit, nem akarta, hogy azt bárki megfúrja és a befektető elvigye Szigetszentmiklósról ezt a sok pénzt hozó fejlesztést.
Itt épül a Tesco gigaraktára
Itt a képviselő-testületi ülés (01:16:52-nél és 01:25:38-nál érdekes)
Kiemelt kép: Teherautók araszolnak Szigetszentmiklós felé az M0-án Diósdnál – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu