Napjainkban egyre csak növekszik a webshopok száma, ami nem véletlen. Az emberek ma már sokkal szívesebben vásárolnak az online platformokat használva ahelyett, hogy útnak indulnának és felkeresnének egy fizikailag is létező üzletet, boltot.
Éppen ezért számunkra is vonzó alternatíva lehet az, hogy saját webshopot indítsunk. Amennyiben ez már nemcsak egy illékony vágyálom, hanem egy komoly cél, akkor érdemes elgondolkodni azon is, hogy nem lenne-e érdemes – most vagy majd idővel – külföldi piacra lépni.
Ezzel kapcsolatban már az sem jelenthet akadályt, hogy házon belül nem tudnánk lépést tartani a logisztikában a megnövekedett vásárlási igényekkel. Igénybe vehetjük ugyanis a Boxy Logisztikai Zrt átfogó fulfillment szolgáltatását, melynek segítségével a raktározástól kezdve a csomagoláson át egészen a szállításig minden feladatot kiszervezhetünk.
Mai írásunkban arról lesz szó, hogy miért érdemes külföldi piacon is jelen lenni, illetve hogy mi alapján célszerű eldönteni, melyik piacot válasszuk.
Milyen pozitívumai lehetnek, ha külföldi piacra lépünk?
Abban, hogy mekkora bevételre tudunk szert tenni rengeteget számít, hogy mekkora a vásárlókörünk. Szép eredményeket érhetünk el akkor is, ha csak a hazai piacra fókuszálunk, ám előbb vagy utóbb szükségessé válhat a vásárlókör kibővítése, aminek az egyik legjobb módja, ha külföldi piacokon is szerencsét próbálunk.
Sőt akár rögtön úgy is elindíthatjuk a webshopunkat, hogy nemcsak itthon, hanem külföldön is elérhetővé tesszük a termékeinket. Így a számok törvénye alapján sokkal több vásárlót szerezhetünk.
Mitől függ, hogy melyik piacon lenne érdemes megjelenni?
Az, hogy melyik piac lesz számunkra a megfelelő több tényező függvénye. Mindenekelőtt érdemes alapos piackutatást végezni, amelynek keretén belül felmérjük a helyi vásárlási szokásokat, a versenytársak jelenlétét, illetve az adott országban jellemző szabályozási környezetet.
Természetesen az is egy fontos kérdés, hogy az adott területen van-e igény az általunk kínált termékekre, és ha igen, mekkora. Az egyes piacok több szempontból is eltérhetnek egymástól – például kulturális és gazdasági tekintetben –, így ezt is érdemes vizsgálni döntés előtt.
A teljes vásárlói élmény átalakítására is szükség van…
Ha külföldi piacra kívánunk lépni, akkor az nem csak azt jelenti, hogy elérhetővé kell tennünk a termékeinket az adott területen. A webshopunkat is át kell alakítani, hogy a helyi célközönség számára megfelelő felhasználói élményt nyújtson.
Bízunk benne, hogy ezek után nem kérdés, miért érdemes külföldi piacokban is gondolkodni. Amellett, hogy nemzetközileg is ismertté tehetjük a cégünket, brandünket, sokkal több vásárlóra is szert tehetünk.
Ez azonban csak úgy valósulhat meg, ha a vásárlóinkat gyorsan, hatékonyan és magas színvonalon tudjuk kiszolgálni. Amennyiben a logisztikai feladatok kapcsán segítségre van szükségünk, akkor a Boxy Logisztikai Zrt szakemberei készségesen a rendelkezésünkre állnak, bátran vegyük fel velük a kapcsolatot!
Ez a cikk fizetett linkelhelyezést tartalmaz, megrendelő a boxy.hu oldalt működtető cég.