Karácsony Gergely főpolgármester újabb bejegyzést posztolt az Árpád hídi tragédiával kapcsolatban: „Ha lennének sebességmérő kamerák és drákói szigorúságú büntetés, ezek a kretének egyből visszavennének az arcukból és a sebességből is.”
Karambol és gázolás az Árpád hídon
A BudaPestkörnyéke.hu adott hírt arról szombat reggel, hogy súlyos baleset történt az éjszaka a budapesti Árpád hídon. Egy személyautó elütött egy kerékpárost, majd összeütközött egy másik autóval az Árpád hídon. A balesetben többen megsérültek, egy férfi a kórházban meghalt. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Elcsapta a szabályosan haladó kerékpárost
Az első információk szerint 0 óra 45 perc körül egy autó elütött egy kerékpárost, majd összeütközött egy gépjárművel az Árpád hídon. A Budapesti Rendőr-főkapitányág arról tájékoztatott, hogy a balesetet okozó autós egyelőre nem ismert okból padkának vágódott. A Pestről Buda irányába hajtó autó ezután megpördült és elcsapta az úttesttől korláttal elválaszott bicikliúton tekerő, szemből szabályosan érkező kerékpárost.
RACE 001 volt a rendszám
Karácsony Gergely hétfő este a közösségi oldalán egy fotót tett közzé, amelynek tanúsága szerint annak az autónak, amely elgázolta a biciklist, a rendszáma RACE 001 volt.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Rendszerszintű problémáról van szó
„Race 001. Ez volt a rendszáma annak az autónak, amelyik a szalagkorlátot legyalulva halálra gázolt egy ártatlan embert. Ebből is látszik, hogy nem egy szerencsétlen véletlenről, hanem rendszerszintű problémáról van szó. Ha lennének sebességmérő kamerák és drákói szigorúságú büntetés, ezek a kretének egyből visszavennének az arcukból és a sebességből is.” – írta Karácsony.
Kamerákat szerelnek fel
„Ha törik, ha szakad sebességmérő kamerák telepítésével fellépünk az eszelős gyorshajtók ellen. Nem a mi dolgunk lenne, de akkor is megtesszük” – írta egy korábbi posztban Karácsony Gergely a hétvégi Árpád hídi baleset kapcsán.
Lenne technika, de…
A főpolgármester szerint hiába van tökéletes technika a gyorshajtás kamerás büntetésére, a hatóságoknak mégsem sikerül ilyeneket felszerelni, sem a városban, sem a magyar autópályákon. „Felfoghatatlan az is, hogy amikor a rendőrség mégis végez időszakos sebességméréseket, amikből kiderül, hogy milyen sok a gyorshajtó, a kormány erre csak annyit képes mondani, hogy Budapesten dugók vannak, nem gyorshajtók.”
Ezt posztolta hétfő este Karácsony
Fellépnek a gyorshajtók ellen
Ahogy írtunk róla, a Fővárosi Közgyűlés pár napja fogadta el Budapest közlekedésbiztonsági stratégiáját. „Ebben is vállaltuk: ha törik, ha szakad sebességmérő kamerák telepítésével fellépünk az eszelős gyorshajtók ellen. Nem a mi dolgunk lenne, de akkor is megtesszük. Részvétem az elhunyt kerékpáros családjának!” – zárta posztját a főpolgármester.
Maradna a 70 km/h
A Város és Mobilitás Intézet is írt az esetről, ők arra hívták fel a figyelmet, hogy az elfogadott közlekedés biztonsági stratégiájában maradna a 70-es sebességkorlátozás az Árpád hídon. „A sors görbe tükrén keresztül próbál talán rámutatni, hogy a közlekedésbiztonsági stratégia céljai maradiak, gyengék? Bár, jól láthatóan a sebességkorlátozás nem jelent semmilyen visszatartó erőt, a főváros 2030-ra is azt tervezi, hogy az Árpád híd emelt sebességű útszakasz lesz, megtartva a 70-es “ajánlást” – írták a Facebookon.
Szemben a világgal
„Miközben Párizs, Brüsszel, London, Milánó egész városra kiterjedő 30-as zónát fejleszt és pl. Londonban a főútvonalak nagyresze is 20mph és Párizsban is csak két kivételes szakasz marad 50km/h, addig Budapesten 2030-ban is 70 lesz az “ajánlás”. Szeretnénk például egy olyan sebességkorlátozó rendszert látni, ahol a lakossági parkolási támogatás egy sebességmérő beszereléséhez van kötve.”
A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt fotó: BudaPestkörnyéke.hu/GK