„Ha törik, ha szakad sebességmérő kamerák telepítésével fellépünk az eszelős gyorshajtók ellen. Nem a mi dolgunk lenne, de akkor is megtesszük” – írta Karácsony Gergely a hétvégi Árpád hídi baleset kapcsán.

Felfoghatatlan

Ahogy azt mi is megírtuk, meghalt egy kerékpáros az Árpád hídon, „mert két barom gyorshajtó a szalagkorlátot is letarolva halálra gázolta. Felfoghatatlan, hogy vannak, akik úgy érzik, joguk van Budapesten százötvennel autózni. Hogy rendszeresek a gyorsulási versenyek többek között a Szentendrei úton és a Váci úton.” – kezdte posztját a főpolgármester. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Lenne technika, de…

A főpolgármester szerint hiába van tökéletes technika a gyorshajtás kamerás büntetésére, a hatóságoknak mégsem sikerül ilyeneket felszerelni, sem a városban, sem a magyar autópályákon. „Felfoghatatlan az is, hogy amikor a rendőrség mégis végez időszakos sebességméréseket, amikből kiderül, hogy milyen sok a gyorshajtó, a kormány erre csak annyit képes mondani, hogy Budapesten dugók vannak, nem gyorshajtók.”

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nem engedi az állam a kamerákat

„Felfoghatatlan továbbá, hogy ha az állam nem lép, akkor miért akadályozza, hogy legalább az önkormányzatok felszerelhessenek ilyen kamerákat. És az is felfoghatatlan, hogy miért lőtte ki valaki fegyverrel a főváros korábban kihelyezett kameráit” – írta a főpolgármester.

Fellépnek a gyorshajtók ellen

Ahogy írtunk róla, a Fővárosi Közgyűlés pár napja fogadta el Budapest közlekedésbiztonsági stratégiáját. „Ebben is vállaltuk: ha törik, ha szakad sebességmérő kamerák telepítésével fellépünk az eszelős gyorshajtók ellen. Nem a mi dolgunk lenne, de akkor is megtesszük. Részvétem az elhunyt kerékpáros családjának!” – zárta posztját a főpolgármester.

Karácsony Gergely posztja:

Maradna a 70 km/h

A Város és Mobilitás Intézet is írt az esetről, ők arra hívták fel a figyelmet, higy az elfogadott közlekedés biztonsági stratégiájában maradna a 70-es sebességkorlátozás az Árpád hídon. „A sors görbe tükrén keresztül próbál talán rámutatni, hogy a közlekedésbiztonsági stratégia céljai maradiak, gyengék? Bár, jól láthatóan a sebességkorlátozás nem jelent semmilyen visszatartó erőt, a főváros 2030-ra is azt tervezi, hogy az Árpád híd emelt sebességű útszakasz lesz, megtartva a 70-es “ajánlást” – írták a Facebookon.

Szemben a világgal

„Miközben Párizs, Brüsszel, London, Milánó egész városra kiterjedő 30-as zónát fejleszt és pl. Londonban a főútvonalak nagyresze is 20mph és Párizsban is csak két kivételes szakasz marad 50km/h, addig Budapesten 2030-ban is 70 lesz az “ajánlás”. Szeretnénk például egy olyan sebességkorlátozó rendszert látni, ahol a lakossági parkolási támogatás egy sebességmérő beszereléséhez van kötve.”

Védenie kellett volna a szalagkorlátnak

„Abban a sebességtartományban, ami itt engedélyezett, 70 kilométeres sebességgel lehet a hídon haladni, ebben a sebességtartományban ez a szalagkorlát biztosan megvédi a járdán haladókat” – jelentette ki az RTL híradójának nyilatkozva Boncsér Sándor igazságügyi gépjármű szakértő. 

Kis deformálódás, de semmi több

Boncsér Sándor kijelentette, amennyiben a megengedett sebességgel halad az autó, akkor ha úgy nekiütközik valami a szalagkorlátnak, az deformálódik valamennyit. Szerinte a kocsi, ami átszakította a korlátokat, jóval gyorsabban, 100/h fölötti sebességgel mehetett.

Át kell építeni

A Magyar Közlekedési Klub szerint a fő kérdés emiatt, hogy mikor történik meg a Hungária körgyűrű humanizálása? „Az autópálya-szerű kiépítés sok helyen kifejezetten csalogatja gyorshajtásra az erre hajlamosakat, napközben pedig nem sokat ér a 70 km/h sebesség, hiszen a körgyűrű nagy része folyamatosan be van állva.” A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Helyszíni fotók