Gyorshajtásra csalogatja az autósokat a Hungária körgyűrű autópályaszerű kiépítése, ami tragikus balesetekhez vezet. A Magyar Közlekedési Klub ezért humanizálná az útszakaszt.

Versenypálya lesz a város

„Évek óta lehet tapasztalni, hogy az esti/éjjeli órákban, amikor a pesti belváros külső gyűrűjén már csökken az autóforgalom, az autósok és motorosok egy szélsőséges rétege nekiáll összemérni az erejét az aszfalton. Már a piros lámpánál hangosan brummogtatnak” – írták a Facebook oldalukon. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Átalakult a körút

A céljuk, hogy „utána hatalmas lendülettel kitörve érjék el minél kevesebb másodperc alatt az autópályán is büntetendő sebességet. Mindezt úgy, hogy a Hungária körgyűrű mára már lényegében városi utcává vált, tele zebrákkal, kerékpárutakkal, parkoló járművekkel, busz- és villamosmegállókkal”.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Bekövetkezett a tragédia

„Idő kérdése volt tehát, hogy ebből mikor lesz baj. Ráadásul még csak nem is egy kifejezetten kitett szituációban” – írták. Ahogy arról mi is beszámoltunk, egy szalagkorláttal védett kerékpárúton történt meg a baleset, ami mutatja az ütközés erejét, és a sebességtúllépés elképesztő mértékét.

Védenie kellett volna a szalagkorlátnak

„Abban a sebességtartományban, ami itt engedélyezett, 70 kilométeres sebességgel lehet a hídon haladni, ebben a sebességtartományban ez a szalagkorlát biztosan megvédi a járdán haladókat” – jelentette ki az RTL híradójának nyilatkozva Boncsér Sándor igazságügyi gépjármű szakértő. 

Kis deformálódás, de semmi több

Boncsér Sándor kijelentette, amennyiben a megengedett sebességgel halad az autó, akkor ha úgy nekiütközik valami a szalagkorlátnak, az deformálódik valamennyit. Szerinte a kocsi, ami átszakította a korlátokat, jóval gyorsabban, 100/h fölötti sebességgel mehetett.

Át kell építeni

A Magyar Közlekedési Klub szerint a fő kérdés emiatt, hogy mikor történik meg a Hungária körgyűrű humanizálása? „Az autópálya-szerű kiépítés sok helyen kifejezetten csalogatja gyorshajtásra az erre hajlamosakat, napközben pedig nem sokat ér a 70 km/h sebesség, hiszen a körgyűrű nagy része folyamatosan be van állva.”

Sebességcsökkentés

„Csökkenteni kell az autók számára engedélyezett sebességet, és a csomópontokat a városi közlekedés igényei szerint kell kialakítani, mindenfajta bonyolult műtárgyak, alul/felüljárók nélkül” – írták.

Képek a helyszínről:

Maradna a 70 km/h

A Város és Mobilitás Intézet is erre hívta fel a figyelmet. Ahogy írtunk róla, a héten Budapest közgyűlése elfogadta közlekedés biztonsági stratégiáját. „A sors görbe tükrén keresztül próbál talán rámutatni, hogy a közlekedésbiztonsági stratégia céljai maradiak, gyengék? Bár, jól láthatóan a sebességkorlátozás nem jelent semmilyen visszatartó erőt, a főváros 2030-ra is azt tervezi, hogy az Árpád híd emelt sebességű útszakasz lesz, megtartva a 70-es “ajánlást” – írták a Facebookon.

Szemben a világgal

„Miközben Párizs, Brüsszel, London, Milánó egész városra kiterjedő 30-as zónát fejleszt és pl. Londonban a főútvonalak nagyresze is 20mph és Párizsban is csak két kivételes szakasz marad 50km/h, addig Budapesten 2030-ban is 70 lesz az “ajánlás”. Szeretnénk például egy olyan sebességkorlátozó rendszert látni, ahol a lakossági parkolási támogatás egy sebességmérő beszereléséhez van kötve.” A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Helyszíni fotó