Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Lidl, Aldi, Spar: Lázár János kiszorítaná őket a magyar piacról és inkább magyar árukkal feltöltött magyar boltokat szeretne

Orbán Viktor tíz éve megfogalmazta, hogy az energia, pénzügy, média és kiskereskedelem szektornak magyar tulajdonban kell lennie. Az ígéretét beváltotta, kivéve a kiskereskedelem terén. Továbbra is dübörög az Aldi, Lidl, Penny Market, Auschan, Tesco és a Spar. A kormány inkább az egyes mérések szerint 14 százalékkal drágább CBA-Prímát látná szívesen, a többieket kiszorítaná az országból.

Magyar tulajdoni arány

Orbán Viktor a hónap elején megtartott gazdasági évnyitón így fogalmazott: „Talán emlékeznek rá, 2010-ben négy olyan szektort jelöltünk meg nemzetgazdasági stratégiai jelentőségűnek minősítve, ahol az volt a célunk, hogy a magyar tulajdoni arány mindenképpen haladja meg az 50 százalékot” – mondta a miniszterelnök, majd így folytatta:

Egy szektorban még nem sikerült

„Ilyen volt az energiaszektor, ahol 2010-ben a magyar arány 29 volt, jelenleg pedig 59 százalékos, tehát elértük a célunkat. Ilyen volt a bankszektor, ahol a magyar arány 2010-ben 40 százalék volt, most pedig 57 százalékon vagyunk. És ilyen volt a média és az ahhoz kapcsolódó iparágaknak a világa, ahol 34 százalékról indultunk, és most 55 százalékon vagyunk. Három szektorban sikeresek voltunk. Volt egy negyedik célkitűzésünk is, ezt úgy hívtuk, hogy bolti, vegyes kiskereskedelem – mondta el Orbán Viktor a Gazdasági Évnyitón.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ezeket ne hagyd ki, kattints a címekre!

Magyar mezőgazdaság

A miniszterelnök elmondása szerint azért szeretnének többségi tulajdont elérni a kiskereskedelem, boltok terén, mert benyomásuk szerint a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar sikeressége azon is múlik, mennyire fogadják be a kereskedők az ő termékeiket. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Nem a kedvező árak a fontosak

Az elmúlt évtized eseményei alapján a G7 szerint sokkal inkább a külföldi láncok adminisztratív visszaszorításával, mintsem a magyarok versenyképességének fejlesztésével foglalkoznak a terület irányítói. Vagyis a kormányt nem az érdekli, hogy olcsón tudjanak a magyarok vásárolni, inkább az a fontos, hogy a kormányközeli kereskedők végre könnyen piacra dobhassák a termékeiket.

Megszűnt a verseny

Az Orbán Viktor által megjelölt szektorokban, az energia, bank, médiaszektorban gyakorlatilag megszüntették a piaci versenyt, így az ágazat domináns szereplői azt csinálnak, amit akarnak, ezeknek a szektornak a munkavállalói kiszolgáltatottabbak lettek, mint eddig bármikor.

Kiszorítanák a nemzetközi láncokat

Lázár János mezőhegyesi ménesbirtokért felelős kormánybiztos, a vidékfejlesztési kormánybiztosság egyik vezetője, egy tavaly december elején szervezett konferencián szó szerint azt mondta, a kormány jövőbeli tervei között szerepel a külföldi kiskereskedelmi láncok kiszorítása, amihez nyíltan protekcionista politikát fognak folytatni.

Nekiesnek a Lidlnek, Aldinak és a többieknek

Ha a 2022-es választások esetén a Fidesz győz, Orbán Viktor és Lázár János nyilatkozatai alapján borítékolható, hogy nekiugranak a Lidl, Aldi, Spar, Auchan és a többi nyugati boltlánc kinyírásának, hogy a magyarok bevásárlásait is majd egy kormányközeli üzletember felügyelje.

14%-al drágább

A Pénzcentrum próbavásárlásokkal megnézte, mit veszítenének a magyarok, ha valóban kinyírná a kormány a nemzetközi boltláncokat. A portál felmérése szerint egy átlagos bevásárlás 14 százalékkal kerülne többe. Vagyis 10 ezer forint helyett 11 ezer 500 forintot kellene fizetni a kasszánál.

Kistermelők támogatása

Európa sok országában segítik a hazai termelőket, de nem úgy, hogy kiszorítják a piacról a versenyképes boltokat és helyet adnak a kevésbé versenyképes, drágább üzleteknek, hanem jellemzően a kistermelők támogatásával.

Miért drágább a magyar termék?

Ha a magyar vásárlók azt látnák, hogy a Budapesttől 200 kilométerre termett szabolcsi alma nem drágább, mint az 500 km-re termett lengyel, vagy a lajosmizsei eper is olcsóbb a spanyolnál, ráadásul az emberek fizetése is rendszeresen annyit emelkedne, mint a boltokban az árak, akkor senki sem nyugtalankodna a miniszterelnök kijelentésén, hogy magyarok inkább magyar árukkal feltöltött, magyar boltokban vásároljanak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Lázár János, kormánybiztos – BPK-montázs

Exit mobile version