Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Meghosszabbítják a kisföldalatti vonalát, kezdődhet a felújítás tervezése

Kisföldalatti állomás Oktogon

Kisföldalatti állomás Oktogon

Ha rendelkezésre állnak a szükséges források, már 2022-ben megkezdheti a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az 1-es metróvonal felújításának tervezését. A kivitelezés 2024 után indulhat, a tervek szerint korszerűsítik és meghosszabbítják Európa első földalatti vasútvonalát.

Lesz rá pénz

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2021. március 25-i ülésén döntöttek arról, hogy a kormány biztosítja a millenniumi földalatti vasút felújításának megtervezéséhez szükséges forrásokat. A munka a támogatási szerződés aláírása után kezdődhet. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Új szerelvények

A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei között szerepel új, korszerű járművek beszerzése, a metróvonal meghosszabbítása mindkét irányba, az átszállási lehetőségek fejlesztése, valamint a vonal akadálymentesítése.

Lesz légkondi is

A BKK közölte, az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Jóval hosszabb lesz Zuglóban

A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben – a felszínen haladva – elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki.

A belvárosban kicsit lesz hosszabb

A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél továbbá, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének.

Európai uniós források

A közleményben megjegyezték azt is, hogy a stratégiai tervezési feladatokat – európai uniós források felhasználásával – a BKK végezte el nyílt közbeszerzési pályázaton kiválasztott hazai tervezőirodák bevonásával.

Korszerűbb lesz a gödöllői HÉV is

Éppen tegnap írtuk meg, hogy az Európai Unió jóvoltából 4,6 milliárd forinthoz jut a Budapesti Fejlesztési Központ és a MÁV-HÉV Zrt. Ebből a pénzből tervezik tovább a gödöllői és a csömöri HÉV fejlesztését.

Egyre több autó

A fejlesztéssel érintett agglomerációs települések: GödöllőCsömörKerepesKistarcsaMogyoród lakosainak száma 2000 és 2020 között összességében 28 százalékkal emelkedett, Mogyoródon például 68 százalékos a növekedés. A települések lakóinak tulajdonában lévő gépjárművek száma ugyanakkor csaknem 70 százalékkal nőtt. Ez az autós forgalom a főváros számára egyre nagyobb környezeti terhet jelent, ez a térség adja a Budapesten megjelenő teljes agglomerációs forgalom 12 százalékát.

HÉV, vonat, metro

A hévek ugyanúgy elővárosi vasutak, mint a MÁV Budapestre befutó 11 vonala, ezért a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia valamennyi vonal integrációját és belvárosi meghosszabbítását tartalmazza. A hévek közül jelenleg a H6-os ráckevei és H7-es csepeli vonal hálózati helyzete a legrosszabb, még a metrókat se érik el. A Stratégia ezek közös, felszín alatti bevezetésével számol a Kálvin térre, ennek tervezése és az építkezéshez szükséges talajvizsgálatok már folynak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: A kisföldalatti megállója az Oktogonnál – Fotó: BPK

Exit mobile version