4,7 milliárdos veszteséggel zárta a 2019-es évet a BKK. A főpolgármester szerint a meg nem valósult, ám 6,1 milliárdot felemésztő elektronikus jegyrendszer miatt keletkezett ez a tetemes hiány.

A Budapesti Közlekedési Központ 4,7 milliárd forintos veszteséggel zárta 2019-et, a „drámai hiány” egyik oka az elektronikus jegyrendszer totális bukása, ami 6,1 milliárdos kiesést okozott – írta Karácsony Gergely r pénteken Facebook-oldalán.

A főpolgármester szerit még soha nem fordult elő, hogy a közlekedési vállalat veszteséges lett volna.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

„Jegyrendszer nincs, ellenben hiányzó milliárdok vannak. Nem lehet, hogy ne legyen felelőse az elmúlt évek legnagyobb budapesti botrányának, ezért megpróbáljuk kirángatni a gödörből az ügyet” – fogalmazott a főpolgármester. Közölte: vizsgálóbizottság, a BKK új vezetősége és a hatóságok is dolgoznak azon, hogy kiderüljön, az előző városvezetés politikai felelőssége mellett kiket terhel büntetőjogi felelősség.

Dolgoznak azon is, hogy megtudják: milyen magánzsebekbe vándoroltak az adóforintok milliárdjai az értékelhetetlen teljesítmény nélkül” – írta közösségi oldalán Karácsony Gergely.

A főpolgármester azt írta: „bár nem nulláról, de jókora mínuszból” kell indulniuk, „a ciklus végéig biztosan lesz elektronikus jegyrendszer Budapesten”.

Kiemelt kép: illusztráció