A Podmaniczky Mozgalom vezetője, Vitézy Dávid szerint, az Orbán-kormány minisztere, Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását elfogadta a parlamenti kétharmad. Úgy tűnik az Orbán-kormány alaposan odacsap a vidéken élő embereknek. Magyar Péter szerint azért nincs pénz vasútfejlesztésre, kórházakra, iskolákra, utakra, mert az Orbán-kormány 15 éve alatt a korrupt politikusok és NER-oligarchák ellopták a magyar emberek pénzét.

Újavv vonalbezárások

“Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is” – írja közösségi oldalán Vitézy Dávid, aki állítja: Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait megszüntető törvénymódosítását elfogadta a kormánypárti képviselők többsége a parlamentben. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kevesebb vonat és busz fog járni

Az új törvény csökkenti a minimális szolgáltatási szintet. Ezen túl már csak napi kettő járatnak kell majd közlekednie a járásközpont és a vármegyeszékhely között, a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint Budapest és a vármegyeszékhelyek között.

Hirdetés

 

 

Mindenki elhúz Magyarország mellett

“Miközben manapság már nem csak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban és Lengyelországban is az a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi visszafelé haladunk ezügyben is. Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Miért nem az óránkénti ütemes menetrendet célozza meg a törvény, miért lépünk vissza abból is, ami már megvan?” – teszi fel a kérdést Vitézy.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Ellopták a magyar emberek pénzét

Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke hétfő este arról beszélt az ATV-ben, hogy az Orbán-kormány korrupt politikája miatt nem érkezik meg az a 8 ezer milliárd forint uniós pénz, amiből olyan vasútfejlesztéseket is lehetne csinálni, mint amivel a csehek vagy éppen a lengyelek mennek előre. A politikus szerint az Orbán-rendszer korrupt politikusai és oligarchái lényegében ellopták a magyar emberek pénzét és azt felélték. Jachtozásra, sportkocsikra, dubaji luxusvillákra költötték, ezért hirdette meg a Tisza Párt az Út a börtönbe programot. A 21 Kutatóközpont legújabb felmérése szerint 14 százalékponttal vezet a Tisza Párt a biztos választók körében. A kutatás szerint ha most lenne a választás, csak a két tömb jutna be a Parlamentbe, miközben a Tisza mára masszív előnyre tett szert. A biztos szavazók között 51-37-re vezet a Fidesszel szemben – nyilatkozta Róna Dániel, a 21 Kutatóközpont igazgatója.

Újabb vasútvonalak szűnhetnek meg

Vitézy Dávid szerint az is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János – a 2023-as tíz vonalat érintő vidéki vonalbezárási hullám után. A törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint “a leghatékonyabb közlekedési móddal” látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam. 

Szolgáltatáscsökkenés

Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene. “Tehát, ha a vasútvonal bezárása miatt csak másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak, és immár a parlamenti kormánypárti kétharmadnak is rendben van” – írja Vitézy.

Átvert vasutasok

A fővárosi képviselő szerint Lázár János azt is el szokta mondani, hogy ő az ország legnagyobb munkáltatója és az 57 ezer vasúti és Volán-dolgozót kritizálja bárki, aki az ő kudarcos miniszterségét szóvá teszi. „Az első adandó alkalommal azonban hátbaszúrta a MÁV és a Volánbusz dolgozóit, hisz ez a törvény gyakorlatilag lenullázza a közlekedési szakszervezetek sztrájkjogait” – szögezi le Vitézy Dávid.

Odacsapott az Orbán-kormány a vidéki embereknek

A közlekedéspolitikus így folytatja kormánykritikus posztját: “Fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában – és jól mutatja azt is, mennyire őszinte a vidékbarát politika Lázár János részéről. Semennyire. Hisz ezek az intézkedések a vidéki Magyarországot sújtják a legjobban.  Most a vidék jön – ez volt Lázár szlogenje a ciklus elején. Ennél rosszabbul nehezen járhatott volna a magyar vidék, mint ezzel a vasútellenes, a vidéki közlekedést leépítő kormányzati politikával” – fogalmazott a közösségi oldalán Vitézy Dávid. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Vitézy Dávid és Magyar Péter – A fotó illusztráció, Adobe AI mesterséges intelligencia felhasználásával készült