A német áruházlánc, a Lidl 36 milliárd forintos projekt keretében nyitott új logisztikai központot Ecseren, a Budapesten és környékén lévő áruházai kiszolgálására – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Ecseren.

Adófizetők pénzéből

A Lidl új központjához a magyar állam 1,2 milliárd forintos támogatást nyújtott, ezzel hozzájárulva 413 új munkahely létrehozásához. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Számos fejlesztést elhalasztottak

A külügyminiszter hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány jelentősen lelassította a beruházások ütemét világszerte, globálisan 42 százalékkal estek vissza a közvetlen tőkebefektetések és számos fejlesztési döntést elhalasztottak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

De nem nálunk

Hozzátette: eközben a magyar beruházásösztönzési rendszer komoly sikereket tudott felmutatni, ugyanis Magyarországon a körülmények ellenére is rekordot döntött tavaly a beruházások értéke 1886 milliárd forinttal.

Csúcs

A miniszter beszámolt arról is, hogy a német cégek jelentik a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon, és a két ország közötti kereskedelmi forgalom csúcsot döntött 2021-ben.

Szeretjük a német gazdasági szereplőket 

„A magyar-német gazdasági együttműködés sikertörténet, amelynek fontos új fejezetét írjuk” – fogalmazott Szijjártó Péter.

A Lidl segít a magyar termelőknek is

Elmondta azt is, hogy a Lidl a legnagyobb diszkont élelmiszerkereskedelmi vállalat egész Európában, így a beruházásnak abban is nagy szerepe van, hogy a magyar termelők árui eljussanak a külföldi piacokra.

18 éve a magyar piacon

A Lidl 2004-ben nyitotta meg Magyarországon az első üzleteit. Mára csaknem kétszáz áruházzal és négy logisztikai központtal van jelen az országban.

Így néz ki egy szlovák Lidl

Lidl a szlovákiai Párkányban

30 termék drágul a Lidlnél az elmúlt 3 hónapban

A Lidl sokkal vegyesebb képet mutat, mint az Aldi, ott nyolc termék ára volt alacsonyabb (vöröshagyma, fehérrépa, banán, sárgarépa, narancs, burgonya WC papír és szénsavas ásványvíz), csak négy maradt változatlan (alma, sertéspárizsi, zabital és TV paprika), vagyis 30 termék drágult. A kígyóuborka (75%) és a spagetti tészta (50%) viszi ott is a prímet.

Az év első felében még csökkentek az árak 2021-ben

Az év első felét inkább a defláció volt jellemző, az első pozitív érték a Lidlben júniusban, az Aldiban pedig csak szeptemberben jelent meg, az infláció egészen az év utolsó két hónapjáig nem volt kiugróan magas, akkor viszont mindkét üzletben meglódult.

Címlapfotó: MTI/Koszticsák Szilárd