A 27 éves fiatalember piásan ült a volán mögé. Egy kanyarban kisodródott és minden megváltozott. Az öccse meghalt, másik testvére majdnem lebénult. A sofőrnek semmi baja nem lett, most négyéves börtönbüntetését tölti, elmesélte mi történt. A videó a cikkünk alján nézhető meg.

Súlyos következmények

Egy halott, egy fogyatékkal élő, két súlyos sérült, öt tönkrement család egy rossz döntés miatt. Így összegzi a rendőrség a legújabb videójában milyen katasztrófális következménye lehet az ittas vezetésnek.

Rossz döntés

A videóban megszólal egy ittas vezetés miatt tragikus karambolt okozó 27 éves férfi. Az élete egy rossz döntés miatt, egy pillanat alatt teljesen megváltozott. A rossz döntés az volt, hogy piásan ült a volánhoz – írja a Kékvillogó.hu hírportál.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Borozás után autóba ültek

„Ittunk buliztunk, jól éreztünk magunkat. Az autóban ült a két testvérem, a két sógorom és én. Megvettük a bort, megittuk, beültünk az autóba és elindultunk hazafelé” – meséli a börtönben ülő férfi.

Egy kanyarban kisodródtak

Egy „S” kanyarrt nem tudtam bevenni, nekivágódtunk egy fának, majd egy kerítésnek. Az autóból alig maradt valami. Onnét nem emlékszem arra, hogy mi történt, csak a rendőrökre – mondja a férfi.

Öt tönkrement család

Az öcsém 20 éves volt az anyósülésen ült, meghalt. A bátyámnak gerincműtétre volt szüksége, sógoromnak eltörött a csigolyája, a másik sógorom pedig lebénult deréktól lefele, nekem semmi bajom nem lett – mondja a 4 éves börtönbüntetését töltő Tamás.

Ittas balesetek száma

Magyarországon a rendőrségi statisztikák szerint az ittasan okozott személysérüléses balesetek száma 2015 és 2019 között 11,4 százalékkal csökkent. Ugyanezen időszak alatt az ittasan okozott balesetek aránya szintén csökkent: 9,6 százalékról 8,4 százalékra.

Nem csak az autósok veszélyesek piásan

A személygépkocsi vezetők az ilyen balesetek 53-55 százalékáért felelősek, a kerékpárosok 20-24 százalékért, a segédmotoros kerékpárosok aránya évről évre 8-10 százalék között mozog. A gyalogosok által ittasan okozott balesetek aránya éves szinten 3 százalék körüli.

Európában is nagy a baj

Pontos európai adatok nincsenek, az Európai Bizottság úgy becsüli, az éves uniós közlekedési halálesetek körülbelül 25 százaléka az alkoholnak tulajdonítható. Ebbe nemcsak az ittas vezető, de az ittas gyalogos és kerékpáros által okozott halálos balesetek is beletartoznak.

Kiemelt kép: részlet a rendőrség videójából