Nem lesz olcsó az M100-as gyorsforgalmi út Bicske és Esztergom között, amit sokan az M0-ás nyugati szakaszának tartanak. A közbeszerzési eredmény szerint a 32,3 kilométeres, kétszer kétsávos utat 345 milliárd forintért építik. A térségben, Budakeszin élő országgyűlési képviselő, Szél Bernadett kiakadt, nem érti mi kerül minden egyes méteren 11 millió forintba.
Orbán Viktor ígérete
Az M100-as utat még 2012-ben Orbán Viktor ígérte meg a Suzuki elnökének, hogy az esztergomi autógyárat összekapcsolják az M1-es autópályával. Az M100-as Bicske és Esztergom között épül a Zsámbéki-medence szélén a településeket elkerülve. Sokan úgy beszélnek róla, hogy lényegében ez lesz az M0-ás körgyűrű nyugati szakasza. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
345 milliárd
A közbeszerzési értesítőben megjelent eredmény szerint két részletben 345 milliárd forintból hozzák ki a 32,3 kilométeres, kétszer kétsávos utat, azaz kilométerenként 10,7 milliárdot szánnak rá. Állítólag az dobta meg az M100-as költségeit, hogy 3 alagutat kell fúrni, és 54 híd is lesz a 32 km-es szakaszon.
Itt az M100-as nyomvonala (zöld és narancs színekkel)
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Strabag és a Dömper építi
A két részre bontott projektnél az egyik felét a Strabag Építő Kft. nyerte nettó 125 milliárd forintos ajánlatával, a másikat pedig a Dömper Kft. által vezetett konzorcium nettó 220 milliárdos ajánlattal.
Aranyáron készül
Szél Bernadett, a térségben élő országgyűlési képviselő így fogalmazott a közösségi oldalán: „Titkon abban reménykedtünk Nunkovics Tibor és Buzinkay György jelölt-társaimmal, hogy ebben benne van az az M10 is, amire hasonlóan szükség lenne, sőt párhuzamosan kellene építeni ezt a kettő utat. A másik verzió, hogy aranyból lesz az út. Mert így 1 km több, mint 10 milliárd forint és egyetlen méter csaknem 11 millió Ft.” – írja Szél Bernadett, majd hozzáteszi:
Adjanak magyarázatot
„Az utat kérjük, és egy magyarázatot is, hogy ez így mégis hogy jött ki ennyire — mert ebből a pénzből két elkerülő is kitelik, és szükség is van mindkettőre a választókerületben.” – fogalmazott az országgyűlési képviselő.
Szél Bernadett szerint túl drága
Elfogadhatatlan
Szél Bernadett nemrég azt mondta a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak, hogy az M10-est csak 2052-ben akarják megépíteni, „amit nem hagyhatunk, mert ha az M100-as előbb épül meg, az általam ismert tanulmány szerint 50 százalékos forgalomnövekedésre lehet számítani a 10-es úton, ami borzalom, teljes tragédia az ott élőknek. Az elfogadhatatlan.” – mondta az országgyűlési képviselő. Ide kapcsolódik: “Volt olyan hely, ahol rám küldték a körzeti megbízottat” – mondja Szél Bernadett, az ellenzéki összefogás országgyűlési képviselő-jelöltje a Pest megye 2-es körzetben
Három alagút is lesz
A NIF Zrt. nemrég arról tájékoztatta portálunkat, hogy az M100-as út nyomvonala az újonnan létesítendő M1 (Bicske-Mány) autópálya csomóponttól indul, majd Mányt keletről, Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról, Dágot, Únyt, Csolnokot, Leányvárt keletről kerülve 3 db alagúton keresztül éri el a 10. sz. főutat. 110 km/h-ás sebességgel lehet majd rajta haladni.
Már megkeresték a polgármestereket
Információink szerint a NIF Zrt. munkatársai az elmúlt időszakban az új út által érintett települések polgármestereivel egyeztettek. Tinnyénél például a települést elkerülő út fog épülni, ez is része a teljes projektnek.
Nem áll jól az M10-es út
A Budapestkörnyéke.hu hírportál kérdésére válaszolva a NIF Zrt. közölte: az M10 gyorsforgalmi út Budapest-Kesztölc teljes szakasza rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel. Építési engedélyünk csak az Üröm-Solymár (4 km) szakaszra van, félpályás (2×1 sáv) kiépítésre. Jelenleg tervezés nincs folyamatban.
Óriási forgalom
Rossz hír ez annak a 10 ezer embernek, akik már két évvel ezelőtt petícióban kérték az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, hogy minél előbb épüljön meg az M10-es út. Sokan attól tartanak, ha az M10-es később készül el, mint az M100-as, akkor a jelenlegi 10-es útra és a környező településekre: Pilisborosjenőre, Solymárra, Pilisszentivánra, Pilisvörösvárra, Piliscsabára, Tinnyére, Perbálra, Piliscsévre, Csolnokra, Kesztölcre és Dorogra óriási forgalom fog zúdulni.
2034-re készülhet el az M100-as
Az M100 és M10-es út építési ütemezéséről eddig nem sokat lehetett tudni. Idén nyáron Szentendre környékének ellenzéki országgyűlési képviselő-jelöltje, Buzinkay György kikérte a NIF Zrt.-től a M100 gyorsforgalmi út megépítésével kapcsolatos hatástanulmányokat. Ezek alapján 2034-re készülhet el az M100-as. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció