Elrendelte a bíróság a magyar vasúti járműgyártásban kulcsszerepet betöltő Dunakeszi Járműjavító Kft. Felszámolását. A cégben egy ideig tulajdonos volt a milliárdos honvédelmi miniszter, Szalay-Bobrovniczky Kristóf. Egyesek szerint az Oroszországi szankciók vágták taccsra a céget, mások szerint a NER-közelinek tartott tulajdonosok elkezdték menekíteni a pénzüket felkészülve a fél év múlva esedékes választásokra. A cégnek 40 milliárdos tartozása van. A dunakeszi üzemben 673 ember munkahelye a tét. Nagy kérdés mit szól ehhez Dunakeszi fideszes polgármestere.
A miniszter is tulajdonos volt
A bíróság csütörtökön elrendelte a Ganz-Mavag International Kft. (GMVI) és a magyar vasúti járműgyártásban kulcsszerepet betöltő Dunakeszi Járműjavító Kft. felszámolását – írta a Szabad Európa. A felszámolást a Fővárosi Törvényszék végzésben rendelte el csütörtökön. A GMVI egy olyan cégcsoport központi szereplője, amelynek része a Dunakeszi Járműjavító Kft. is. Ebben 2020-ban egy ideig tulajdonos volt Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, akkoriban a cég el is nyert egy több mint 30 milliárd forintos megbízást a MÁV-tól. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
KISS-motorvonatokat gyártották
A Szabad Európa szerint az egész magyar vasút megérezheti, ha tényleg bedől a járműgyár. Dunakeszin szerelték például az emeletes KISS-motorvonatok középső kocsijait, és nagy mennyiségű javítási munkát végeznek itt a MÁV-nak. A cég jelenleg 673 embert foglalkoztat.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Orosz szankciók vágták taccsra a céget
A cégcsoport azután került nehéz helyzetbe, hogy egy Egyiptomnak szánt 1350 darabos személyvagon üzletből az orosz partner Transmashholding kiszorult az ukrajna elleni orosz agressziót követően, ezért Dunakeszin egyedül csak jelentős veszteséggel tudták a vagonokat gyártani.
40 milliárd kellene
A kormány a nyáron bejelentette, hogy megmenti a dunakeszi gyárat, sőt erről két rendeletet is elfogadott. A cég pénzügyi konszolidációjához legkevesebb 40 milliárd forintra lenne szükség. A portál szerint elképzelhető, hogy az állam mégsem akar ennyi pénzt a jelenleg is kormányközeli üzleti körök tulajdonában álló cégcsoport megmentésébe tenni.
Államosítás, vagy eladás?
Ha felszámoló biztost rendelnek ki a cégekhez, akkor az akár dönthet úgy is, hogy az állam felé próbálja meg első körben értékesíteni a cégeket. Ez praktikusan az államosítás. Ha viszont valaki azzal próbálkozna, hogy hagyja a cégeket bedőlni, és egy újba próbálja meg átvinni az értékes vagyonelemeket, akkor a lap szerint nehéz dolga lesz. Mások arról beszélnek, hogy a tulajdonosok a választások közeledtével kimenekíthették a pénzt a cégből, most pedig hagyják bedőlni. Nem tudjuk, hogy így va-e, az viszont biztos, hogy 673 ember megélhetése forog kockán Dunakeszin. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: A Dunakeszi Járműjavítóban készült KISS-motorvonat Rákosrendezőn – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

