A HÉV megígért fejlesztése helyett az utasok leszoktatása zajlik a HÉV-ekről. Egyre több járat marad ki, egyre nagyobb a zsúfoltság és egyre többen nem férnek fel a szerelvényekre. Ezek után joggal vetődik fel a kérdés, hogy ki akar ilyen színvonalú tömegközlekedésen utazni? Aki csak teheti jó messzire elkerüli a HÉV-járatokat, pedig pont az lenne a lényeg, hogy sokan használják, mert akkor csökkennének a dugók Budapesten és környékén. Legutóbb arról számoltak be, hogy égett szag terjeng az egyik kocsiban, egyre több járat marad ki és akkora a zsúfoltság, hogy alig lehet felférni a szerelvényekre.

Kevesebb HÉV

Ahogy azt az elsők között megírtuk itt a Budapestkörnyéke.hu hírportálon jelentősen átalakították a szentendrei és a csepeli HÉV menetrendjét. Ha közelebbről megnézzük, akkor járatritkítások történtek. Szentendre fideszes országgyűlési képviselője, Vitályos Eszter szerint nincs itt semmi látnivaló, mindössze racionalizálták a járatokat, egyes időszakokban pedig több járat közlekedik, tehát ritkításról szó sincs. Ide kapcsolódik: Járatritkítás lesz a HÉV-nél? Karácsony Gergely szerint ez elfogadhatatlan, Vitályos Eszter szerint álhír az egész

Lerohadt a HÉV

Vitályos azt is állítja, hogy a főpolgármester lényegében hazudik, amikor azt mondja, hogy annyira lerohadtak a 40-50 éves állami fenntartású HÉV-szerelvények, hogy muszáj ritkítani a járatokat. A főpolgármesterhez hasonló véleményt fogalmazott meg a VEKE és legutóbb a Magyar Közlekedési Klub is. A közösségi oldalukon a szentendrei HÉV-en tapasztalt áldatlan állapotokról írnak, így fogalmaztak pár nappal ezelőtt:

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Égett szag a HÉV-en

“Ma reggel a Szentendrére 7:22-kor érkező szerelvény harmadik kocsijában égett szag terjengett, 7:28-ra fordítani kellett, így szétkapcsolták, csak három kocsit küldtek forgalomba.” A közlekedési klub oldalán arról is írnak, hogy akkora a tumultus a ritkábban járó HÉV-szerelvényeken, hogy alig lehet felférni.

Széthulló járművek

Azt is írják, hogy egyre több “utasokat nem szállít” felirattal közlekedő szerelvényt látni, ezek vélhetően műszaki hibásak. Olyan is gyakran előfordul, hogy kocsikat műszaki hiba miatt kapcsolnak le a szerelvényekről. “Nehéz másra gondolni, mint hogy elkezdtek széthullani a járművek, és már a csökkentett mennyiséget sem tudják üzembiztosan kiadni.” – írják.

Elszálló igéretek

A legutóbbi országgyűlési választási kampányban a Szentendrén és környékén nyert fideszes Vitályos Eszter nagy hangsúlyt helyezett a HÉV-fejlesztésekkel történő kampányolásra. Többször sajtótájékoztatót tartott arról, hogy milyen szuper lesz a felújított pálya, az új szerelvények pedig gyorsak, szépek és korszerűek lesznek. Vitályosnak ebből az ígéretéből eddig semmi sem valósult meg, hasonlóan a 11-es út felújításához, amit szintén belengetett, aztán miután nyert, törölték a projektet.

HÉV-fejlesztések víziója

Vitézy Dávid, az Orbán-kormány korábbi közlekedési államtitkára, akit most az ellenzéki LNP főpolgármester-jelöltjének tartanak, többször beszélt a HÉV-vonalak nagyszabású fejlesztéséről, sőt azok föld alatti összekapcsolásáról, így jönne létre Szentendre és Csepel között az 5-ös metró. 

Fájdalmas lesz Szentendrén és környékén

Az EU-s pénzek meg nem érkezése és a kormány fejlesztéspolitikájának teljes átalakítása miatt Budapest és környékén egyre inkább a HÉV-ek visszafejlesztésére kell felkészülni, vagyis egyre több és több autó fog megjelenni a már most is dugóktól terhelt utakon, ez különösen fájdalmas lesz a 11-es út menti településeken élőknek, vagyis Szentendrén és környékén.

Túl sokat kapott Budapest

Merre van az előre? Ha jönnének is EU-s pénzek, akkor is szükség lenne egy olyan vízióra, amely korábban Vitézynek volt Budapest és környékének közlekedésfejlesztéséről. A Lázár János vezette minisztériumban azonban úgy gondolják, hogy Budapest sokat kapott, most vidéken a sor, azért a már elnyert EU-s pénzeket is visszaküldték Brüsszelbe. Úgy tűnik tehát, hogy a fővárosban és környékén egyre rosszabb lesz a közlekedési helyzet. Az idén esedékes önkormányzati választások után változhat a helyzet. Nagy kérdés, hogy a zsúfolt, pontatlan és pocsék szinvonalú HÉV-szerelvényektől elforduló utasokat hogyan és mikor lehet majd visszacsábítani erre a közlekedési eszközökre. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: HÉV-szerelvény Szentendrén – Fotó: BPK