Site icon BudaPestkörnyéke.hu

„Ez sérti az itt élők érdekeit!” – Kiakadt a törökbálinti polgármester, amikor meglátta a náluk fékező nagysebességű szupervasút terveit

Elek Sándor, Törökbálint polgármestere

Ahogy azt elsőként megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon megkezdődik a Budapest-Pozsony-Varsó-Bécs nagysebességű vasútvonal tervezése. A szupervonatok amikor Budapestre érkeznek Törökbálintnál fognak lelassítani 350 km/h-ás sebességről 120-ra. Ez jelentős zajjal jár, ezért a helyiek azt akarják, hogy alagútban menjenek a vonatok. Nemrég kiderült, hogy a jelenlegi terveken nyílt pálya szerepel, ezért a polgármester lépett.

Részleteket árult el a polgármester

Törökbálint polgármestere, Nagy Sándor nemrég bejelentette, hogy tárgyalt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt képviselőivel a Budapest-Varsó nagysebességű vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányról, amelynek a készítése tavasszal indul. Azért fontos ez, mert Törökbálintnál fog lassítani 350 km/h-ás sebességről 120-ra a vonat, ez jelentős zajterheléssel jár, ráadásul a vasútvonal ellenzői szerint a település egyik zöldterületét kell feláldozni a szupervonatok oltárán. A polgármester most új részleteket árult el a tárgyalásról. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Alagút helyett árokban

Az első tervek még arról szóltak, hogy Törökbálint térségében nagyrészt alagútban mennek majd a nagysebességű vonatok. „Amikor az új terveket megláttuk, kiderült, hogy az alagút helyett egy 50 méter széles vágatban menne a vasútvonal, én ezt úgy hívom, hogy tájseb.” – mondta Elek Sándor, Törökbálint polgármestere a Buda Környéki Televíziónak. A polgármester hozzátette, ez a megoldás minden törökbálintinak az érdekeit sérti.

Nem kell tájseb

A polgármester azért akart találkozni a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgatójával, Nagy Róberttel, hogy elmondja neki, Törökbálint városa semmiféleképpen sem fog beleegyezni abba, hogy ilyen tájseb keletkezzen a településen, tehát a nagysebességű vonatok a település szerint, csakis alagútban haladhatnak el a törökbálinti házai közelében – mondta a polgármester.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Alagút kell Törökbálintra

A szupervasút nyomvonalán nem lehet már változtatni, ezt a NIF Zrt. vezérigazgatója jelentette ki. Elek Sándor szerint mindenképpen az az érdeke a településnek, hogy alagútba szorítsák be az épülő nyomvonalat. A település vezetője állítja, erre jó esély van.

Jól kell alakítani a terveket

„A szupervasút 2030 után készülhet el, de ez nem kell, hogy megnyugtasson minket. Az a lényeg, hogy olyan tervek úgy készüljenek el, ahogy azt mi szeretnénk” – mondta a polgármester.

Európai szupervonat-hálózat

A Budapest-Varsó-Pozsony-Bécs nagysebességű vasút fejlesztésének ötlete abból a szándékból eredt, hogy Magyarország és a V4 partnerországok csatlakozzanak a nyugat-európai nagysebességű hálózathoz – írják a kormány számára készült döntéselőkészítő tanulmányban.

Nem mindenkinek tetszik

Ahogy azt korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon az elsők között írtuk meg, a szupervasút nyomvonala nem mindenkinek tetszik, Törökbálinton petícióban tiltakoznak ellene. Ezt írják: „Biztosan szüksége van Törökbálintnak, a városnak amit már 3 autópálya szel át, még egy olyan gyorsvasútra is, ami meg sem áll majd itt?”

Viadukt a Peca-tónál

A jelenlegi tervek szerint a nagysebességű vonatok sinei Budapest felől egészen a Tópark lakóparkig, vagyis az M1-es autópálya és az M0-ás autóút kereszteződésééig együtt haladnak a jelenlegi 1-es vasútvonallal. Utána alagútban kerüli ki Biatorbágyot a Nyakas-kő irányába, majd a biatorbágyi Peca-tónál bukkan a felszínre, ahol egy viadukton robog tovább Győr felé. A vonatok sebessége ekkor már 350 km/h lesz.

Kedvelt kirándulóhely

A környezetvédők szerint a vasútvonal kettészeli a hosszúréti árkot is, nem törődve az ottani élővilággal sem. A törökbálitiak mellett érdiek, biatorbágyiak, sóskútiak is előszeretettel túráznak erre. Óvodák kedvelt helye csoportos játékok helyszínére. A területen és környezetében jellemzően családi gazdaságok helyezkednek el, amelyek állattartással és növénytermesztéssel foglalkoznak – írják az oldalukon. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Itt egy részletes videó a szupervasút nyomvonaláról

Kiemelt kép: illusztráció – Elek Sándor, Törökbálint polgármestere (Forrás: Facebook) és egy nagysebességű vonat – BPK-montázs

Exit mobile version