Vajon mire van szükség ahhoz, hogy egy orvosi praxis, esetleg egy gyógyszeripari cég több vásárlót, ügyfelet vonzzon be? A kérdés jó, a válasz pedig egyszerű: egészségügyi marketing. Az innováció miatt ma már egyetlen klinika sem létezhet, és maradhat fenn online jelenlét nélkül.
A piac gyökeresen megváltozott a pandémia óta, aminek része az internetes időpontfoglalás, az e-receptírás, valamint a különféle applikációk használata.
De vajon miben és hogyan segíthet az egészségügyi marketing? Milyen eszközei vannak arra, hogy a praxis azokat az embereket érje el, akiknek segítségre van szükségük? Ebben az írásunkban ezekre a kérdésekre adjuk meg a választ.
A világháló fontos egészségügyi információ forrássá vált
A FutureManagement egészségügyi marketingjének kereslete jól mutatja, hogy a COVID járvány óta szinte mindenki az interneten keresi az információkat a betegségekkel kapcsolatban. Éppen ezért lenne fontos, hogy kizárólag valid adatokat osszunk meg a világhálón, hiszen sokan ennek segítségével akarják meggyógyítani magukat. Már akkor elkezdtünk online időpontot foglalni, amikor még a pandémiát nem oldották fel. A helyzet azóta sem változott.
Manapság olyan tényező befolyásolják az orvosválasztást, mint az, hogy milyen véleménnyel vannak az adott szakemberről az interneten. De fontos szempont az is, hogy mikor érhető el, mennyire egyszerű elérni őt az interneten keresztül.
Sokan még a Facebook és Google értékeléseket is megnézik annak érdekében, hogy a lehető legjobb ellátást kapják. Egy részletes egészségügyi marketingstratégia nélkülözhetetlen mind az orvosok, mind a klinikák, de még a kórházak számára is.
Mi a célja?
A lényeg, hogy olyan egészségügyi információkat osszunk meg a világhálón, amelyek validak. Fontos a megfelelő kommunikáció, az új ügyfelek elérése, az új páciensek bevonzása. Az egészségügyi marketing azonban nem csak ebből áll. Fontos részét képezi többek között a kommunikáció, az egészségügyi elemzések, illetve a betegekkel való bánásmód. Ebből is látszik, hogy egy összetett dologról van szó, ahol a marketinget párosítják az orvosi szaktudással.
Olyan előnyökkel rendelkezik, mind a bizalom megalapozása, a szaktudás bemutatása, a márkaismertség erősítése, valamint a hírnév kezelés. Fontos továbbá a digitalizáció, hiszen ennek köszönhetően még az idősebb korosztályt is elérhetjük, főleg azokat, akik szívesen próbálják ki az új technológiákat. Persze ahhoz, hogy ez megvalósuljon, fontos a versenyképesség és a célpiac meghatározása.
Milyen taktikákkal dolgozik?
Az egészségügyi marketing az internetre alapoz. Egyes becslések szerint 5-ből 4 ember először az interneten keres rá az egészségügyi információkra. Olyan kérdések merülnek fel, mint a gyógyszerek szedése, a biztosítások kezelése, valamint az egészségi állapot javítása. Ahhoz, hogy ezeket az információkat megkapják, összefüggő brandingre, a páciensek élményének tökéletesítésére van szükség.
Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a futuremanagement.hu oldalt működtető cég.