Hárommilliárd forintba került az M3-as metró meghosszabbítására kiírt tervezői közbeszerzési pályázat, amelynek az eredményét most hirdették ki. A nyertes a budapesti Főmterv Zrt. és a kecskeméti Viköti Kft. lett.

A beruházó BKK Zrt. kihirdette az M3-as metró meghosszabbítására kiírt tervezői közbeszerzés végeredményét. A nyertes a budapesti FŐMTERV Zrt. és a kecskeméti VIKÖTI Kft. lett; a feladatuk az előkészítés, valamint az engedélyes és a kiviteli terv készítése. A beszerzés végleges összértéke nettó 3 milliárd forint – írja a Magyar Építőkre hivatkozva a Portfólió.

Még nem volt M3-as metró, de a budapesti agglomerációban 107 évvel ezelőtt már ismert kiadvány volt a Budapest Környéke című lap. Örülünk, hogy ennek a nagy múltú újságnak a modern verzióját, a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportált több mint 300 ezren olvassák.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A beruházás során a jelenleg Kispest és Újpest között húzódó, teljes felújítás alatt levő metróvonalat északi irányba egészen Káposztásmegyerig nyújtják meg. Ennek során: 4,9 kilométernyi kétvágányú metrópálya épül; négy új közbenső állomás jön létre, két felszíni és két felszín alatti; kiépül egy karbantartó, takarító járműtelep.

A projektben a váci vasútvonalon fekvő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is kiépül egy metrómegálló. Ehhez kapcsolódva a közbeszerzés egy P+R parkoló létrehozását és villamos pálya korrekcióját irányozza elő.

A 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lesz, az alábbi térképen jelzett Jégpalota szomszédságában. Itt egy intermodális csomópont épül ki, mely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, és a helyi buszok állomásait.

Kiemelt kép: A budapesti 3-as metróvonal Moszkvában felújított, Magyarországra tartó metrószerelvényei a párkányi vasútállomáson 2016. május 25-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán, via Dunakeszipost.hu