Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Onnan jött a segítség, ahonnét nem is számítottak rá – Megtalálták a reggeli dugók ellenszerét az egyik városban

Budakeszi főutcáján reggelente sok ezren araszolnak Budapest felé, a település szinte járhatatlan, korábban a város útjainak a lezárását is felvetették. Most úgy tűnik valami megváltozott, reggelente jól járható a város. Lehet, hogy a környező iskolák megoldották a dugót.

Keress gyorsan sok pénzt, gyere hozzánk hirdetésszervezőnek! Rendkívül magas jutalékot kapsz, melyet azonnal utalunk. Fizetjük a telefonszámlád, a járulékaidat és nem számít mennyi idős vagy! A részletekért kattints ide!

A budakeszi iskolák és a fővárosban a Budakeszi út mentén található oktatási intézmények lépcsőzetes iskolakezdést vezettek be. Ez azt jelenti, hogy az agglomerációból a város felé haladva egyre később kezdődik a tanítás.

Budakeszin a Nagy Sándor József gimnáziumban már évek óta 7.45-kor van a becsengetés, a szintén a településen működő Széchenyi István Általános Iskolában 8 órakor kezdenek, Budakeszi másik gimnáziumában a Prohászkában pedig 8.15-kor kezdődik a tanítás – írja a Mikisvárosunk.hu elnevezésű helyi portál.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A Budakeszi úton, a Lauder Javne Közösségi Iskola is új időpontokkal kezdi a tanítást 2018. év szeptemberétől. Itt egyedi módon, bizonyos osztályok és évfolyamok különböző időpontokban kezdenek a 8 óra utáni időszakban.

A helyi lap szerint ennyi lenne a titok, mely nem oldja meg ugyan a térség közlekedési gondjait – hisz a budakörnyéki lakosság rohamos ütemben gyarapodik – de ez a kezdeményezés is azt bizonyítja, hogy apró lépésekkel is lehet eredményeket elérni.

Zárják le Budakeszit!

Korábban beszámoltunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy Budakeszin mennyire kiakadtak azon, hogy reggel és este szinte megmozdulni sem lehet a városban. Egy blogger érdekes felvetéssel állt elő: zárják le, vagy korlátozzák a Budakeszin áthaladó forgalmat.

Kapcsolódó cikk: Botrány a neten! Lezárnák Budakeszit az átmenő forgalom elől

Petíció a nagy forgalom miatt

A balhét egy petíció is megelőzte Budakeszin. Erről is beszámoltunk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon: A településre zúduló átmenő forgalom nagysága elérte az út kapacitásának 176 százalékát és az elkövetkező években várhatóan még rosszabb lesz a helyzet. Budakeszi és a Zsámbéki-medence közlekedési helyzetének javításáért írtak petíciót az illetékes minisztériumnak, állami vállalatoknak.

Kapcsolódó cikk: Fulladozik Budakeszi, nem bírják tovább az óriási átmenő forgalmat, petíciót írtak

Az M0-ásban bíztak, nem jött be

Még tavaly októberben írtunk arról, hogy Budakeszi polgármestere, Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia azt mondta egy fórumon, hogy Budakeszin olyan nagy a forgalom, hogy egyszerűen élhetetlen a helyzet, ezt pedig meg kell valahogy oldani. Az eddigi tanulmányok alapján Budakeszi közlekedését 50 százalékkal könnyítené az M0-ás nyugati szektorának megépítése – mondta a polgármester.

Budakeszi alpolgármestere is megszólalt a fórumon. Ohr Alajos elmondta: a település abban érdekelt, hogy a nyomvonal elég közel legyen Budakeszihez ahhoz, hogy elkerülő útként funkcionálhasson és elég távol ahhoz, hogy a lakosság nyugalmát ne zavarja.

Kapcsolódó cikk: M0-ás nyugati szektor: Nincs ideális, csak optimális nyomvonal

Időközben kiderült, az M0-ás Budakeszihez közeli szakaszából nem lesz semmi, azt kiviszik Zsámbék utánra és az M0-ás gyűrű majd egyszer az M100-as és az M10-es úttal fog bezáródni.

Újratervezés

Az új helyzet alapvetően újratervezést igényel a budakeszi városvezetőktől. Ez ügyben kerestük Budakeszi polgármesterét, a munkatársa egy hónappal ezelőtt visszahívást ígért, de ez valahogy eddig elmaradt.

Szívesen nyilatkozott viszont a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálnak Érd polgármestere T. Mészáros András, akitől azt is megtudtuk, hogy Érdre minden évben 1000-1500 új lakó költözik ki, folyamatosan nő a város és az agglomeráció lakossága, erre pedig fel kell készülni – mondta.

Érd a fiatalok városa, nagyszerű lehetőségekkel – exkluzív interjú T. Mészáros András polgármesterrel

Budakeszinek tehát az M0-ás kiesésével egészen új alternatívákat kell kitalálnia. Az M4-es metró, vagyis Kelenföld felé induló közvetlen buszjárat jó ötlet, de ettől még nem fogják a Zsámbéki-medence autósai kikerülni Budakeszit.

A lakosságszám nő, autókból is egyre több lesz, így az iskolák sávos reggeli kezdése valószínűleg csak átmeneti forgalomcsökkenést jelent. Budakeszi polgármestere – az agglomeráció többi településének vezetőjéhez hasonlóan – sajnos egyáltalán nincs könnyű helyzetben, ha dugócsökkentésről van szó.

Kapcsolódó cikkek:

Kiemelt kép: Budakeszi főutcája – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Exit mobile version