A sebességmérők telepítése mellett az emberekben is szeretnék tudatosítani a fővárosban, hogy milyen veszélyes a sebességtúllépés. Minderre az Árpád hídi tragédia szolgáltatta az apropót.

Ilyen névvel indul az akció

A #azélet1 elnevezéssel figyelemfelhívó kampányba kezdett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – derül ki a közlekedésszervező cég szerdai tájékoztatásból. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Egyéni felelősség

Mint írják, a legkisebb sebességhatár-átlépés is emberéletbe kerülhet, társadalmilag mégis elfogadott a megengedettnél gyorsabban hajtani Magyarországon. Ezt a veszélyes „normát” kívánják megdönteni a mostani akcióval. Ebben azt hangsúlyozzák, az élet védelme a közlekedés során egyéni döntés és felelősség kérdése.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Kis túllépésnek is tragikus hatásai lehetnek

„A 70 hetven, az 50 ötven, a 30 harminc, az élet 1” – hirdeti a BKK és Budapest Közút most induló, gyorshajtás-elleni kampányának plakátja arra utalva, hogy nem véletlen a sebességhatárok meghatározása, azok betartása pedig „életbevágó”. A legkisebb sebességtúllépésnek is tragikus következményei lehetnek.

Rajtunk múlik

„Az utcák, az utak és a járművek csak tárgyak, önmagukban veszélytelenek. Rajtunk, embereken múlik, hogyan használjuk ezeket. A közlekedési szabályok megszegése, a sebességtúllépés emberi hiba, sőt emberi döntés” – jelentette ki a BKK vezérigazgatója.

Sokkal nagyobb a baj

Walter Katalin hozzátette, az Árpád hídi gázolás idén már a sokadik olyan eset, amikor védtelen emberek esnek áldozatul valakinek a rossz, felelőtlen döntése miatt. Ez rámutat arra, hogy nagy a baj és mielőbbi beavatkozásra, összefogásra van szükség

Ez a fő üzenet

Csatlakozásukkal a kampányhoz a gépjárművezetők egyéni felelősségének fontosságát hangsúlyozzák a közlekedésben azok az autós influenszerek és médiumok is, amelyek felvállalták a kampány népszerűsítését, üzeneteinek megosztását.

Érzékletes példa

Ha egy gépjárművezető 30 helyett 50 km/órás sebességgel üti el a védtelen, gyalogosan közlekedő embert, közel 400 százalékkal magasabb az esélye annak, hogy az halálos sérülést szenved. Egy lakóutcában 30 helyett 50-nel menni arányosan olyan, mint az Árpád hídon 70 helyett 120-szal száguldani.

Legyen vége a rossz magyarázkodásoknak

„Jelenleg teljesen elfogadott 30 helyett 40-nel, 50 helyett 60-nal, 70 helyett 80-nal, vagy még többel menni. Szeretnénk, ha nem férnének bele a »csak felvettem a forgalom ritmusát«, a »sebességmérő nem mér pontosan«, a »csak el akartam érni a zöldet« típusú önfelmentések ” – vélekedik a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója,

Így lehet csatlakozni

Bodor Ádám hangsúlyozta, a sebességkorlátozás meghatározásánál minden esetben az utak és utcák fizikai kialakítása és az ezeket használó emberek viselkedése játssza a főszerepet.” A szervezők közlése szerint bárki követe lehet a kampánynak, aki megosztja a közösségi médiában a mottót, vállalva ezzel a sebességhatárok betartását.

Folyamatosan bővül a lista

A kampány indítói várják minden olyan szervezet csatlakozását, akiknek fontos, hogy megelőzzük a gyorshajtásból eredő halálos sérüléseket. A bkk.hu/azelet1 oldalon folyamatosan bővítik a csatlakozók listáját – zárul a BKK tájékoztatása. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

(Fotónk az Árpád hídi baleset helyszínen készült, forrás: BudaPestkörnyeke.hu/GK.)