A tervek szerint villamos közlekedne a Bajcsy-Zsilinszky úton, de megújulna a Nyugati tér is.

Ezek a rövidtávú célok dióhéjban

Karácsony Gergely elmondta, hogy melyek a főváros rövidtávú céljai azt követően, hogy befejeződött a 3-as metró felújítása. A meglévő zebrák melé újakat építenének, továbbá a felszabadult buszsávokban új bicikliuatkat alakítanának ki az Üllői úton és a Váci úton is. A dízelbuszokat trolibuszokkal szeretnék kiváltani. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Fókuszban a gyalogátkelőhelyek

Mivel az elmúlt időszakban metrópótló buszok szálították az utasokat, így 17 új gyalogátkelőhelyet építettek ki Budapesten. További zebrákat létesítenének az Astórián valamint a Nyugati téren. A cél az, hogy mind a két tér akadálymentesen legyen kialakítva, így nem kell majd lemenni az aluljáróba ahhoz, hogy át lehessen térni az út másik oldalára.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Bicikliutak lehetnek a buszsávokból

A Kálvin tér és a Népliget között az Üllői úti buszsávokból bicikliuatat szeretnének kialakítani. Az új kerékpárút csatlakozhatna a Népligettől kifelé vezető, korábban létesített bicikliúthoz. A tervek szerint lesznek új kerékpársávok a Nyugati tértől kifelé is, a Kiskörúton és a Bajcsy-Zsilinszky úton viszont visszakapnák a forgalmi sávokat a négykeréken közlekedők.

Környezetbarátabb közlekedési eszközökre cserélhetik a dízelbuszokat

Több vonalon is trolibuszok váltanák fel a környezetszennyező dízelbuszokat. Ilyen lehet a 9-es busz, azonban néhány ponton még várat magára a felsővezeték kiépítése. Jó hír, hogy az új típusú, modern trolibuszok már áramszedő nélkül is képesek egy adott ideig közlekedni.

Vannak hosszabb távú tervek is

2024 után kerülne átadásra a megújított Városháza Park, amely a várakozások szerint óriási zöldterület lehet Budapest szívében. 2026 után megkezdenék a felüljárók elbontását. Ez a sors vár a Népligetnél található felüljáróra és a Nyugati téren lévőre is.

Ismét lehet villamos a Bajcsy-Zsilinszky úton

Ugyancsak 2026 után vágná a főváros egy nagyobb fába a fejszéjét. Visszaépítenék a villamost a Bajcsy-Zsilinszky úton. Ha a tervek megvalósulnak, villamos járna a Deák té és a Lehel tér között.

Sok múlik azon, hogy lesz-e fedezet a tervekhez

Karácsony Gergely elmondta, egyelőre kérdés, hogy megkapja-e Magyarország az EU-s forrásokat. Ha igen, akkor 200 milliárd forintos fejlesztési csomagból lehetne gazdálkodni a közlekedés- és közútfejlesztés kapcsán.

Városi sugárutak jöhetnek létre

A tervek szerint az újjáéledő városi sugárutak nem autópályák lennének, de nem is sétálóutcák. Szeretnék, ha ezekben az utcákban ismét pezsegne az élet, és tele lennének üzletekkel, kávézókkal. A főpolgármester szavai szerint hasonló megújuláson esett át korábban a Károly körút.

Több tér is megújulhat

A Nyugati tér a tervek szerint akadálymentes lenne a jövőben. A Puczi Béla tér, amely a Westend bejárata előtt található, szintén megszépülhet, ám erre csak a következő ciklusban kerülne sor Karácsony Gergely szerint. Megújulhat a Ferdinád híd valamint az Eiffel tér közötti rozsdaövezet is, és egy új park jöhet ott létre.

Forgalomcsillapítási tervekről is volt szó

Józsefváros polgármestere, Pikó András elmondta, hogy nagy az átmenő forgalom a kerületükben. Ezért vezetnek be 30 km/h-s területeket, de ennyivel nem érik be: meghosszabbították a 72-es trolibuszt és a 83-ast is, és szeretnék, ha a 9-es busz is troli lenne a jövőben. Erzsébetváros polgármestere, Neidermüller Péter elárulta, hogy kiterjesztésre kerül a külső kerületrészekre is a belső-erzsébetvárosi forgalomcsillapítás. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Látványterv – Forrás: Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal