A budapesti dugók nem is olyan nagyok, világranglistán csak a 72. helyen áll a magyar főváros. A legproblémásabb New York, London és Párizs. A dugó pénzbe kerül. Nem csak elvesztegetett munkaórákba, hanem elpocsékolt üzemanyagba is.

Egyre nagyobb a forgalom

A forgalom folyamatosan növekszik világszerte. Az Inrix, a világ vezető forgalmi adatokat elemző szolgáltatója, a Global Traffic Scorecard 2023 éves forgalmi tanulmányából kiderül, hogy a világranglistát New York vezeti, ahol éves szinten 101 órát ülnek dugóban az emberek, ez több, mint 4 nap. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Négy nap dugóban töltött idő

A legzsúfoltabb városok 2. helyén London (99 óra), a 3. helyen Párizs (97 óra), míg a 4. helyen Mexikóváros (96 óra) áll, vagyis még a negyedik helyezett nagyvárosban is négy napot kell ücsörögni évente a dugóban. Ehhez képest a budapesti két nap igazán semmi. Ez a világon a 72. helyre elegendő – írja a rendőrség kreszvaltozas.hu oldala.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Egyre csak nőnek a torlódások

A 2023-as Global Traffic Scorecard három év mobilitási adatait tartalmazza a világ legzsúfoltabb területein. Összehasonlítja az utazási késéseket, a torlódások költségeit. A forgalmi torlódások világszerte tovább nőttek 2023-ban. Az elemzett 947 város közül 78%-ban nőtt, 19%-nál csökkent, 3%-nál nem változott a torlódás. Az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Németországban a forgalmi torlódások mértéke nőtt 2023-ban, és mindhárom ország elérte a kovid előtti szintet.

Bringázás lehet az egyik megoldás

A tanulmány rámutat, hogy 2024-ben Párizs bejelentette, hogy a kerékpározás hangsúlyosabbá vált, mint az autózás a belvárosban. A világon több helyen is próbálkoznak, hogy a kerékpározás hangsúlyosabbá váljon a sűrű, városi területeken, és továbbra is Párizsra tekintenek példaként. 

Ingázási távolság

Az Inrix 2023 hét kontinens, 37 országának, 947 városáról gyűjtött adatokat. Az ingázási távolságot is mérték a kutatás során. Az Egyesült Államokban ez átlag 12 km, de például Németországban majdnem 15 km. 

Autópályák bevezetői a legzsúfoltabbak

Budapestről ilyen adat nem készült, de térképről az leszűrhető, hogy a legnagyobb forgalom az M7-es, M1-es, M3-as autópályán van a főváros közelében. Tavaly Martonvásártól, Zsámbéktól, illetve Gödöllőtől volt nagy a forgalom.  A reggeli és délutáni csúcsidőben 35 km/óra az átlagsebesség, míg csúcsidőn kívül 53 km/óra. A belvárosban tavaly 24 km/óra volt az átlagsebesség.

170 ezer forint

A közlekedési szakértők szerint az átlagos dugóidő Németországban például három órával nőtt az előző évhez képest. Ez pedig pénzbe kerül. Az ingázók idővesztesége miatt felmerülő összes költsége sofőrönként átlagosan 427 euró, nagyjából 170 ezer forint. Ez 54 euróval több, mint 2022-ben, hasonló üzemanyagköltség mellett. A németországi forgalmi dugók miatti időveszteség teljes költsége 3,2 milliárd euró. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Forgalom Budapesten – Fotó: BPK