2 óra alvás, fél liter víz és egy reggeli – mindössze ennyivel kelett kibekkelnie az Egyesült Arab Emírségekből hazafelé tartó utasoknak, miután gépük nem indult el időben. A légitársaság szerint mindenről tájékoztatták az utasokat.

Fejetlenség a köbön

Közel egy napot késett a Wizz Air Abu-Dzabiból Budapestre tartó járata – tudta meg a Blikk az egyik utastól. Mint beszámolójából kiderült, totális volt a káosz, többször módosították a járat indulását. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ekkor kezdődött minden

Tóth Barnabás elmondása szerint több magyar utassal együtt azon a repülőn ült, amely január 27-én 19:50-kor indult volna Abu-Dzabiból Budapestre. Az egynapos vesszőfutás akkor indult, amikor a tervezett indulási időponthoz képest 10-20 perccel később kiderült, a gép technikai problémák miatt nem száll fel.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Átcsúszott az indulás

Ezt követően 200 utas – többségében magyarok – leszálltak a gépről, a pilóta pedig azt közölte, a repülő valószínűleg csak másnap indul Magyarországra. Miután elhagyták a gépet, este 9 óra körül tájékoztatta őket a légitársaság sms-ben és e-mailben, hogy a Budapestre induló járat csak másnap délelőtt 10 órakor száll majd fel.

Egy kis türelmet kérnek

„Körülbelül este 9-kor betereltek mindenkit egy reptéri váróba, de mivel már mindenki becsekkolt, így nem lehetett onnan kijönni. Még ételt és italt se tudtam venni, mert nem mehettem ki onnan. Arról tájékoztattak minket, hogy a Wizz Air biztosít majd ingyen szállást és az ahhoz szükséges transzfert, csak egy kis türelmet kérnek a papírmunkákhoz” – idézte fel Barnabás.

Fogalmuk sem volt, hogy most mi lesz

Két órával a hivatalos indulási időpont után arról értesítették őket, hogy érkeznek a szállásra tartó buszok. Azonban ez sem történt meg. „Én személy szerint hajnali 3-kor jöttem ki a reptérről, abból a váróból, ahová este 9-kor tereltek be. Semmiféle kommunikáció nem volt, alig tudtuk, mi történik. Totál káosz” – dühöngött Barnabás.

Hajnali fél 5-kort tudtak becsekkolni

Amikor kiértünk a reptér elé, még várni kellett a transzferbuszokra, így nagyjából hajnal 4-re értünk a szállodába, ahol fél 5-kor kaptam meg a szállodaszoba kulcsát. Mindezt úgy, hogy azt az infót tudtuk, hogy másnap délelőtt 10 órakor indul a gép – tette hozzá.

Nem csak ezzel volt a gond

Azonban itt még messze nem ért véget a történet. Wizz Air-appban észrevették, hogy a 10 órás indulást áttették délután háromra – azonban a szállodának nem szóltak. „A szálloda reggel 7-kor mind a 200 embert felkeltette, majd megpróbálta betuszkolni a transzferbuszba, aztán félúton közölték velünk, hogy nem is 10-kor indul a gép, hanem délután 3-kor. Így a busz visszafordult a szállodába.”

Nem közölték, hogy kaphatnak kártérítést

A délután három órai indulásból délután öt óra lett. Azonban itt is volt egy probléma: ez a repülő jóval kisebb volt, mint amivel eredetileg felszálltak volna, így a bulgáriai Várnán beiktattak egy extra leszállást, hogy tankolhassanak. A beszámoló alapján a kártérítéssel kapcsolatban semmiféle tájékoztatást nem kaptak az utasok.

Finoman szólva is szegényes volt az ellátás

„Így történt, hogy 23 óra múlva hazajutottunk Budapestre. Ezalatt a 23 óra alatt én 2 órát tudtam aludni. Kaptunk egy szállodai reggelit és még este a váróban hajnal 1 magasságában mindenki egy fél liter vizet. Ennyi ellátást biztosított a Wizz Air 23 órára” – fejtette ki dühösen az utas.

Bőröndök? Majd valamikor jönnek

Ráadásul sokaknak azóta sem érkezett meg a bőröndjük, amivel kapcsolatban azt az információt kapták, hogy majd a héten valamikor visszakapják. Az utas szerint azért nem került fel az összes holmi a gépre, mert a jelentősen kisebb repülő súlyát így akarták csökkenteni.

A cég szerint lényegében minden oké volt

„A Wizz Air a január 27-én Abu-Dzabi és Budapest között közlekedő járatát meghibásodás miatt volt kénytelen átütemezni január 28-ra. A módosításról és a szükséges tudnivalókról az utasokat az általános eljárás mentén tájékoztattuk e-mailben és sms-ben egyaránt” – közölte a lap megkeresésére a Wizz Air.

Elnézést kértek

Mint fogalmaztak, a Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára. A légitársaság az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér, a járat átütemezéséből fakadó szállás és egyéb költségek visszatérítését az érintett utasok a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál tudják igényelni a számlák másolatának bemutatásával”. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

(Kiemelt képünk illusztráció, MTI/Czeglédi Zsolt.)