Az internetes áruház akciós áraival nem minden stimmelt, ezért a Gazdasági Versenyhivatal 200 milliós bírságot szabott ki rájuk, ez mellett 4 milliárd forintot jóvátételként vissza kell juttatniuk a vásárlóknak és a magyar vállalatoknak. Aki az elmúlt egy évben bármit vett náluk 3 ezer forintos kupont kap tőlük.

Tisztességtelen

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) most zárult vizsgálata megállapította, hogy az eMAG akciótartási gyakorlata tartósan tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben. Az eMAG webáruház több száz kampányát érintő akciótartási gyakorlatát vizsgálta meg a GVH, egészen 2014 júliusáig visszamenőleg. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Áthúzott árakkal volt a probléma

Az eljárás feltárta, hogy a vállalkozáscsoport a kampányok során nem alakított ki olyan belső szabályokat, amik biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg: ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

3000 forintos kupont adnak a vásárlóknak

Az eMAG elfogadta a döntést és közölték, felhagynak a megtévesztő akciókkal, megfelelően átalakítják árképzési és árfeltüntetési gyakorlatukat, és ezt a piactéri partnereitől, azaz az eladóktól is elvárják. Emellett az elmúlt 12 hónapban vásárló fogyasztók egyenként 3000 forint értékű kuponkedvezményben részesülnek, összesen legalább kb. 1,08 milliárd forint értékben.

A magyar vállalkozásokat is segíteniük kell

A cégcsoport továbbá nagyságrendileg 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét: többek között jutalék-csökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit.

Lehetőséget biztosítanak

A vállalások lehetőséget biztosítanak magyar cégek külpiaci terjeszkedésre is az eMAG külföldi román és bolgár platformjain. Mindez hozzájárulhat a magyar vállalkozások külpiacra jutásához, export árbevételének növeléséhez, gazdasági helyzetének javításához, különösen a jelenlegi pandémiás helyzetben – írják a GVH közleményében.

200 milliós pénzbírság

A nemzeti versenyhatóság a vállalások teljesítésének előírása mellett 200 millió forint bírság megfizetésére is kötelezte a platform üzemeltetőit: a Dante International SA-t, illetve az Extreme Digital – eMAG Kft.-t, akik azt is vállalták, hogy nem támadják meg bíróságon a GVH döntését.

Nem vitatkozott az eMAG

Ez egyben azt jelenti, hogy az ügyben azonnal végrehajthatóvá válik a kiszabott bírság összege, amely Magyarország központi költségvetését gyarapítja.

Államkasszába került

A hatóság úgy ítélte meg, hogy a cégek számára előírtak megfelelően biztosítják a jövőbeli jogkövetést, kompenzálják az érintett fogyasztókat, valamint növelik a magyar vállalkozások digitális versenyképességét. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció