Május 21-étől már nem lesz elég a 3.5 tonna alatti, eddig B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető, árufuvarozásra használt kisteherautókhoz a sima jogosítvány. Egy uniós irányelv alapján Magyarországon is kötelező lesz a díj ellenében végzett árufuvarozáshoz a szakhatósági engedély is.

Csak azokra vonatkozik, akik pénzt kérnek a fuvarozásért

Az új rendelet lényegében az olyan 2.5 tonna összetömeget meghaladó kisteherautósokra vonatkozik, amivel díj ellenében árut fuvaroznak, vagyis az eddigi 3.5-ös határt lejjebb vitték. Az új kötelezettség továbbra sem vonatkozik a saját árujukat szállító vállalkozásokra, csak azokra a piaci szereplőkre, akik fuvardíj ellenében közlekedési szolgáltatóként vannak jelen – írja az utdij.hu oldal. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Vagyoni biztosíték

Engedélyt csak olyan kaphat, akinek nem volt korábban a tisztességes piaci magatartást kedvezőtlenül érintő előélete. Vagyoni biztosíték is szükséges, ami lehet meghatározott összegű, bankban lekötött és elkülönített pénzösszeg, pénzügyi intézmény által vállalt kezesség, garanciaszerződés, vagy biztosítóval kötött felelősségbiztosítás.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Szakmai irányító kell

A 2,5 t össztömeget meghaladó fuvareszközöket üzembentartó vállalkozásoknak, ahogy már a nehézteherautósoknál eddig is kötelező volt, május 21-től szakmai irányítót kell foglalkoztatni.

Továbbképzés

A közúti árufuvarozó-vállalkozónak szakmai alkalmasságot igazoló bizonyítványra is szüksége lesz, valamint a továbbképzési igazolás megszerzéséhez a vállalkozás szakmai irányítójának szaktanfolyamon kell részt vennie.

Azonosító szám

A jármű jobb első ajtaján, teherautónál az oldalfalon, jól látható méretben szükséges feltüntetni az üzembentartó nevét és telephelyét, vagy a közlekedési hatóság által e célra rendszeresített jelet és azonosítási számot. Mindez azt jelenti, hogy az ilyen fuvarozóknak is be kell tartaniuk a kötelező vezetési- és pihenőidőket.

Nem mindenkire vonatkozik

Gyártókra, termelőkre, saját árut mozgató kisteherautósokra az új szabály nem vonatkozik, náluk a 7.5 tonnás határ marad érvényben.

Az engedély a vállalkozáshoz kötődik

Fontos, hogy az engedély a vállalkozáshoz kötődik, nem a kocsihoz és nem a sofőrhöz, vagyis a vállalkozást jogosítja fel, hogy díj ellenében közúti közlekedési szolgáltatást végezzen.

800 ezres büntetés

Ha valaki nem figyel, vagy nem alkalmazkodik húzós büntetésre kell számítania. Az engedély nélkül fuvarozó vállalkozások büntetése: 800.000 forint lesz.

Határátlépés

A magyar határ átlépésével az uniós tagállamokba irányuló nemzetközi fuvarfeladat végzéséhez a belföldin túl közösségi árutovábbítási engedélyre is szükség lesz. Mivel európai szabályozásról van szó, az EU tagállamainak útjain a magyar fuvarozóktól az uniós hatóságok elkérhetik ellenőrzésre a közösségi engedélyt, mint hazánkban egy külföldi fuvarozótól a magyar rendőrség ugyanezt az okmányt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció