Már minden készen áll ahhoz, hogy végre elstartoljon a 11-es főút szentendrei szakaszának a felújítása, azonban a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium könnyen határozhat úgy, hogy mégsem lesz most pénz ennek az útnak a megújítására. A térség országgyűlési képviselője, Vitályos Eszter szerint a minisztérium augusztusig dönt a 11-es út sorsáról. Egy biztos: ha lesz felújítás, egy éven keresztül olyan dugókra kell Szentendrén számítani, amit még senki sem látott, hiszen a jelenlegi forgalomnak csak a felét tudja az építés idején elvezetni a leszűkített út.

Lázár János csapata mérlegel

Augusztus 20. után kezdődhet el a 11-es főút felújításának kivitelezése, bár ezt befolyásolhatja annak az állami felülvizsgálatnak a végeredménye, amelynek során a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium egytől egyig mérlegeli a beruházási terveket. Vitályos Eszter országgyűlési képviselő hangsúlyozta, hogy a felújítás alatt várható minden közlekedési nehézség ellenére a rekonstrukció megvalósulása örömteli esemény a térség számára. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Sokan szeretnének új utat

A képviselő azt is hozzátette, hogy szűkösek a források és nagyon sokan pályáznak útépítésre. Megígérte, hogy minden érintett hatóságot, intézményt megkeresve mindent megtesz a felújítás leggördülékenyebb lebonyolítása érdekében. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy nagyon nehéz időszakot élünk, ezért minden állami beruházást egyenként felülvizsgálnak.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Augusztusig kiderül

„Ezzel nem akarom azt mondani, hogy itt is elképzelhető, hogy a beruházás egy későbbi időpontban kerül megvalósításra, de azért jó, ha a fejünkben van, hogy több ezer projektet fog átnézni az Építési és Beruházási Minisztérium. Örüljünk, ha ez a projekt úgy tud megvalósulni, és akkor, amikor számítunk rá” – mondta a képviselő. Vitályos Eszter úgy véli, hogy a kérdés eldől az elkövetkező hetekben, augusztusig. Közben kiderült, hogy a Magyar Közúttól már bekérték a beruházás terveit, és a Minisztérium illetékesei azt kérték, hogy folytatódjon a projekt előkészítése.

Kamerákat helyeznek el

Fülöp Zsolt, Szentendre polgármestere egy közös egyeztetésen elmondta: a felújítás alatti közlekedési nehézségeket csak együttműködéssel és az információk gyors megosztásával lehet enyhíteni. Szerinte fontos, hogy az aktuális forgalmi helyzettel tisztában legyenek a közlekedők, ezért a város azt tervezi, hogy a 11-es néhány pontján kamerát helyez ki, és interneten láthatóvá teszi a forgalom pillanatnyi állapotát. A szentendrei polgármester azt is elmondta, hogy a közösségi közlekedés járatsűrítése mellett, melybe a MAHART-ot is bevonnák, mindenképpen szükség lesz arra is, hogy a lakosság kialakítsa a „telekocsis” autós közlekedést.

Egy évnél is tovább tart a munka

Ha Lázár János minisztériuma rábólint a beruházásra, akkor a nyár végén elkezdődhet a kivitelezés, ami várhatóan 15 hónapot vesz igénybe, 2023 év vége előtt mindenképpen be akarják fejezni a munkát.

Napi 50 ezer autónak csak a fele fér el

Magyari László, a Magyar Közút Pest megyei igazgatója szerint a jelenlegi kétszer két sávon zajló mintegy ötvenezres napi forgalomnak csak mintegy a felét lesz képes elvezetni a felújítás alatti kétszer egy sáv, az áthaladási idő ezen a hét kilométeres szakaszon jelentősen megnövekszik.

Óriási dugók

A forgalomterelés tekintetében arra törekszenek, hogy a lehető legtöbb sávon lehessen közlekedni, de az már most látható, hogy a pályaszerkezet síkjába illeszkedő patakhidak felújításánál félpályás lezárásra lesz szükség, ami akár hónapokig is fennállhat, vagyis óriási dugók lesznek.

Három szakasz

Kivitelezés és forgalomterelés szempontjából három szakaszra osztották a felújítandó útszakaszt, a legkedvezőbb a középső, a Duna korzóval párhuzamos szakasz, mert itt terelhető a forgalom a korzóra. A korzótól északra eső szakasz eleve csak kétsávos, a korzótól délre eső szakasz ugyan négysávos, de ott meg a csomópontok alakítása fogja szűkíteni a forgalom számára a helyet.

Vízvezeték csere is lesz

A kivitelezést bonyolítja, hogy a DMRV a felújítással párhuzamosan végzi az ivóvízhálózat cseréjét, de folyamatosan egyeztetik a terveket, a Vízmű már augusztus közepén kezdené a munkát. Azt tervezik, hogy több munkaterületet fognak egyszerre átadni kivitelezőnek, azt kérve, hogy a forgalom legkisebb akadályoztatása mellett, több szakaszon kezdjék meg párhuzamosan a munkát, hogy minél gyorsabban haladjon a felújítás.

Közlekedés szokások

A szakemberek szerint a felújítás alatt a forgalom kezelhetősége alapvetően attól függ, hogy mennyire rendeződnek át a közlekedési szokások, az autósok mennyire tudnak átszokni a tömegközlekedésre, illetve a tömegközlekedés kapacitása mit bír el. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Lázár János, építési és beruházási miniszter – Forrás: Facebook/Lázár János