Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Újra fellobban az M0-ás budai szakaszát akarók tüze

Az M0-ás tervezett budai szakasza a legforróbb parázs viták egyike az agglomerációban. Most ismét elővették az M0-ás megépítésének ügyét Budakeszin, de Vácon is örülnének egy Pilisen átvezető gyorsforgalmi útnak.

Budakeszi elkötelezett az budai M0-ás mellett

Azzal mindenki egyetért, hogy Budakeszin a közlekedés nagyon nehéz, nagyon rossz és meg kell oldani – mondta Budakeszi polgármestere Győri Ottilia a minap egy fórumon, amit a Budakeszi Dugóhúzó Fb-csoport hívott össze.

A csoport tevékenységéről többször írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon. Legutóbbi látványos megmozdulásuk az a forgalomlassítás volt, amellyel arra akarták felhívni a figyelmet, hogy szabályozni kell a Budakeszin áthaladó forgalmat. Friss hírek itt!

Győri Ottilia, Budakeszi polgármestere a facebookos fórumon beszél – Forrás: Youtube

A civilek gyűlésén a budakeszi polgármester az is elmondta, hogy „Az önkormányzat elkötelezett volt eddig abban, hogy az M0-ás, a Budakeszit elkerülő út és a Budakeszi úton a buszsáv megépítéséért minden erejét latba veti – mondta a Győri Ottilia.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Vácon is sokan akarják az budai M0-ást

Közben az agglomeráció átellenes felén, Vácon is megfogalmazódott az igény az M0-ás budai szakaszának a megépítésére. Matkovich Ilona polgármester december elején találkozott Karácsony Gergely főpolgármesterrel. „Beszéltünk a Budapest körgyűrűjében lévő városok jövőjéről, a fejlődési lehetőségekről, az elővárosi közösségi közlekedésről és a környezetvédelemről.” – írja közösségi oldalán a váci polgármester.

A poszt alatt több váci arról panaszkodik, hogy ha már ki akarják tiltani a fővárosból a dízeleket, kapcsolják végre össze az M2-est az M1 és az M7-es autópályával, mert a váciak csak a fővároson áthaladva tudnak ésszerűen például Fejér megyébe eljutni. Az M0-ás óriási, 30 km-es kerülő, ráadásul a sok baleset, terelés miatt roppant lassú, ezért időveszteséget is jelent – írják. Többen megszólítják a zöldeket, hogy találjanak már valamilyen megoldást, hogy át lehessen vinni a sztrádát a Pilisen, vagy akár a hegyek alatt.

Újra napirendre kerül a budai M0-ás

Az M0-ás nyugati, azaz budai szakaszának megépítése várhatóan ismét napirendre kerül, legkésőbb akkor, amikor a Budakeszi önkormányzat által megrendelt közlekedésfejlesztési kutatás majd kimutatja, hogy Budakeszi és a Zsámbéki-medence közlekedési problémáira megoldás lehet a budai M0-ás.

A térség egyik országgyűlési képviselője Csenger Zalán Zsolt nemrég elmondta, hogy Budakeszi környékén az egyedüli megoldás az autósok problémájára az M0-ás megépülése lehetne, de az igazi menyországot a közösségi közlekedés fejlesztése hozná el, na meg az, ha az emberek hajlandók lennének az autójuk kényelme helyett busszal vagy mással bemenni a városba.

Már 1994-ben kész volt a terv

Az M0-ás budai szakasza 1974-től szerepelt a fejlesztési tervekben. Az alábbi 1994-es térképen már megrajzolták, hogy hol lenne célszerű megépíteni.

Megfúrták, törölték

Az M0-ás építése kapcsán egy évvel ezelőtt összehívott lakossági fórumon az adyligetiek, a solymáriak és a 2. kerületiek alaposan nekimentek az M0-ás budai szakaszának, nem sokkal később, állítólag a 2. kerület országgyűlési képviselőjének, a pénzügyminiszter, Varga Mihálynak a közbenjárására szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter közölte: Törölték az M0-ás nyugati szektorának nyomvonalát az Országos és a Budapesti Agglomerációs Szerkezeti tervből. A projekt így jelentősen megcsúszhat, de akár egy másik nyomvonal lehetősége is napirendre kerülhet.

Képbe került az M100-as út

Ezt követően került forgalomba az a javaslat, hogy az M0-ás budai szakasza ne a hegyekben épüljön meg, hanem az Esztergomot az M1-esel összekötő, leendő M100-as út legyen az M0-ás, amit majd egy szintén leendő M10-es út segítségével kapcsolnak össze az M2-esel.

Ha a kedves olvasó most elvesztette volna a fonalat, alább egy videó, amit azok a tinnyeiek készítettek, akik nem akarnak rosszul járni az M10 és az M100 megépülésével. A videóban érthetően elmagyarázzák a szóban forgó utakat.

A BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál kiemelt figyelemmel követi az M0-ás fejlesztésének híreit. A korábbi cikkeket a láblécünkben lehet könnyen elérni de ide kattintva is könnyen meg lehet azokat találni.

Nagy összecsapások jönnek

Az M0-ás budai szakaszának kapcsán még nagy összecsapások várhatók, hiszen az érdekek nagyon különbözőek és mindkét fél egyre hangosabb. Egy éve az M0-ás Budai-hegyeken át vezető szakaszt fúrták, most Budakeszi közlekedési problémái kapcsán egyre hangosabbak azok, akik sürgetik a budai M0-ást. A váciak addig is mehetnek továbbra a fővároson keresztül, kerülhetnek egy nagyot az M0-áson, vagy Letkésen át Szlovákia felé vehetik az irányt, ha Győrbe akarnak menni.

Kiemelt kép: BPK-illusztráció

Exit mobile version