Szerda reggel nem érdemes Budaörs felől Budakeszi irányába menni, mert a Farkashegyi repülőtérnél félpályás útlezárás lesz. A budakeszieknek elegük van a dugókból, ezért lelassítják a forgalmat, hogy elmenjen a kedve az autósoknak Budakeszin keresztül bejutni a fővárosba.

A szerda reggel, aki teheti ne induljon el a Budaörs-Budakeszi közti úton, mert el fog késni. A Budakeszi Dugóhúzó Csoport szervezéséven, hivatalosan bejelentett forgalomlassító demonstráció lesz.

Facebookos felhívásukban ez áll: “Elég a mindennapos dugókból! A Budakeszit az autópályák felől elöntő indokolatlan autóáradat megfékezésére szervezünk figyelemfelhívó és egyben tiltakozó akciót.
A csendes, transzparenses demonstrációra várjuk azok jelentkezését, akik a jelzett időpontban ráérnek és gépjárművükkel aktívan részt vennének a tervezett útlezárásban.” – írták.

Nagy baj van Budakeszin

Budakeszi valóban különösen szorult helyzetben van, mert a budai agglomeráció egy jelentős része Budakeszin keresztül tud a legrövidebb úton bejutni a fővárosba. HÉV és elővárosi vonatok híján Budakeszin keresztül járnak a buszok is, így ha ott dugó van, a tömegközlekedők is araszolnak, dugó pedig minden munkanap van, ebből lett elege a helyieknek.

Néhány hete írtunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy a budakeszi dugók ügye fontos napirendi pont volt a Budakörnyéki Önkormányzati Társulás szeptemberi ülésén.

Piros lámpát Budakeszi Tescohoz!

Az ülésen többször elhangzott, hogy a Budaörs felől érkező autósereget úgy kellene szabályozni, hogy a kiemelt képünkön látható budakeszi Tesconál lévő lámpa jó hosszan mutasson pirosat, hogy a budaörsiek inkább az autópályán menjenek be a városba.

Ennek egy szoftosabb verziója is elhangzott. Telki polgármestere szerint ezt a korlátozást modern alogoritmusok segítségével kellene megoldani. Vagyis, ha van Telki felől forgalom pirosat kapnak a Budaörs felől érkezők, ha nincs forgalom, akkor mehetnek.

Leoltotta az országgyűlési képviselő a polgármestereket

Csenger-Zalán Zsolt a térség országgyűlési képviselője gyakran rendet tett a polgármesterek között. Leszögezte, hogy semmilyen településhatárra kitett forgalomleállító lámpát nem támogat. Arra emlékeztette a polgármestereket, hogy képzeljék el, mi történne, ha ezt tenné más település, például Budapest.

Az M0-ás megépülése lenne a megoldás

Az országgyűlési képviselő szerint az egyedüli megoldás az autósok problémájára az M0-ás megépülése lehetne, de az igazi menyországot a közösségi közlekedés fejlesztése hozná el, na meg az, ha az emberek hajlandók lennének az autójuk kényelme helyett busszal vagy mással bemenni a városba.

Budakörnyéki vasúthálózat

Az országgyűlési képviselő meglepőt is mondott: egy fél mondattal megrebesgette, hogy a biatorbágyi vasútvonal szárnyvonalaira vannak elképzelések. Ez jó hír, ugyanis a budai agglomerációból nagyon hiányoznak a pesti agglomerációban régóta meglévő elővárosi vasútvonalak és HÉV-ek.

A Budakörnyéki vasúthálózat elképzeléséről már sokszor írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon. A megoldás lényege, hogy a Zsámbéki-medence településeitől alig 1-5 km-re fut a biatorbágyi vasútvonal, ami nem más, mint az 1-es győri vonal, nos ehhez szárnyvonalakat kellene kapcsolni. Vasútállomása lenne Budaörsnek, Pátynak, Telkinek, Zsámbéknak, Töknek és Tinnyének. Ezzel nagyon sokat lehetne segíteni a térségben élő 50 ezer embernek.  

Ha az állomásokhoz megfelelő kapacitású P+R parkolók épülnének, és a korszerű, kényelmes, tiszta vonatokkal 15-20 perc alatt be lehete jutni a Kelenföldi-pályaudvarra, mondanunk sem kell, hányan választanák autó helyett inkább a vonatot. Sajnos erről a felvetésről csak röviden volt szó, holott az igazi megoldást ez jelentené. Az alább megnézhető felvételt elnézve egyes polgármesterek teljesen beragadtak a jelzőlámpák szabályozása és a buszsáv építésének hosszú távon sehová sem vezető kérdéskörébe.

Kiemelt kép: Budakeszi Tesconál lévő kereszteződés, sokan itt állítanák meg a forgalmat – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu