A budai M0-ás megoldaná a Budakeszi dugókat – mondta Csenger-Zalán Zsolt a térség országgyűlési képviselője, aki a biatorbágyi vasútvonal Budakörnyéki szárnyvonalainak a kiépítését is meglengette egy fél mondattal. Fontos dolgok hangzottak el a Budakörnyéki Önkormányzati Társulás legutóbbi, szeptemberi ülésén.

Látogatószám rekordot döntött a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál szeptemberben! Köszönjük, hogy sok százezren olvastok minket! Hirdetőknek itt az ajánlatunk.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az alapprobléma Budakeszi bedugulása. Ez nem csak a helyieket érinti, hanem még úgy 50 ezer másik embert, akik busszal vagy autóval a Zsámbéki-medencéből ésszerűen csak ezen az úton tudnak bemenni a fővárosba.

Mint kiderült 12 éve vannak forgalomszámlálási adatok arról, hogy Budakeszin az óriási dugót, a reggeli másfél órás menetidőket nem a helyiek és Zsámbék-medence települései felől érkezők okozzák, hanem a Budaörs felől jövő forgalom.

Piros lámpát Budakeszi bejáratához

Az ülésen többször elhangzott, hogy a Budaörs felől érkező autósereget úgy kellene szabályozni, hogy a budakeszi Tesconál lévő lámpa jó hosszan mutasson pirosat, hogy a budaörsiek inkább az autópályán menjenek be a városba.

Ennek egy szoftosabb verziója is elhangzott. Telki polgármestere szerint ezt a korlátozást modern alogoritmusok segítségével kellene megoldani. Vagyis, ha van Telki felől forgalom pirosat kapnak a Budaörs felől érkezők, ha nincs forgalom, akkor mehetnek.

Csenger-Zalán Zsolt beszél az ülésen – Forrás: Youtube/BKTv

Leoltotta az országgyűlési képviselő a polgármestereket

Csenger-Zalán Zsolt a térség országgyűlési képviselője gyakran rendet tett a polgármesterek között. Leszögezte, hogy semmilyen településhatárra kitett forgalomleállító lámpát nem támogat. Arra emlékeztette a polgármestereket, hogy képzeljék el, mi történne, ha ezt tenné más település, például Budapest.

Az M0-ás megépülése lenne a megoldás

Az országgyűlési képviselő szerint az egyedüli megoldás az autósok problémájára az M0-ás megépülése lehetne, de az igazi menyországot a közösségi közlekedés fejlesztése hozná el, na meg az, ha az emberek hajlandók lennének az autójuk kényelme helyett busszal vagy mással bemenni a városba.

Budakörnyéki vasúthálózat

Az országgyűlési képviselő meglepőt is mondott: egy fél mondattal megrebesgette, hogy a biatorbágyi vasútvonal szárnyvonalaira vannak elképzelések. Ez jó hír, ugyanis a budai agglomerációból nagyon hiányoznak a pesti agglomerációban régóta meglévő elővárosi vasútvonalak és HÉV-ek.

A Budakörnyéki vasúthálózat elképzeléséről már sokszor írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon. A megoldás lényege, hogy a Zsámbéki-medence településeitől alig 1-5 km-re fut a biatorbágyi vasútvonal, ami nem más, mint az 1-es győri vonal, nos ehhez szárnyvonalakat kellene kapcsolni. Vasútállomása lenne Budaörsnek, Pátynak, Telkinek, Zsámbéknak, Töknek és Tinnyének. Ezzel nagyon sokat lehetne segíteni a térségben élő 50 ezer embernek.  

Ha az állomásokhoz megfelelő kapacitású P+R parkolók épülnének, és a korszerű, kényelmes, tiszta vonatokkal 15-20 perc alatt be lehete jutni a Kelenföldi-pályaudvarra, mondanunk sem kell, hányan választanák autó helyett inkább a vonatot. Sajnos erről a felvetésről csak röviden volt szó, holott az igazi megoldást ez jelentené. Az alább megnézhető felvételt elnézve egyes polgármesterek teljesen beragadtak a jelzőlámpák szabályozása és a buszsáv építésének hosszú távon sehová sem vezető kérdéskörébe.

Rástartol a Budakörnyéki vasúthálózatra az országgyűlési képviselő?

A Budapest környékén élőknek jó hír, hogy a térség országgyűlési képviselője, Csenger-Zalán Zsolt normálisan látja a helyzetet, még jobb lenne persze, ha még ebben a ciklusában mindent megtenne a Budakörnyéki vasúti szárnyvonalak megépítéséért és még sokat beszélnénk erről az igazi megoldásról.

Arról is jó lenne írni, hogy a települések előrukkoltak azokkal a településrendezési tervekkel, melyekben szerepelnek vasútállomások, P+R parkolók, hogy az első EU-s forrásokból neki lehessen látni ennek a fontos beruházásnak. Reméljük hamarosan arról vitázik majd mindenki Buda környékén, hogy merre menjenek a vasútvonalak, hol legyenek állomások, nem pedig arról, melyik település bejáratához tegyenek stop táblát.

A teljes felvételt alább lehet megnézni.

Kiemelt kép: Vonat a Kelenföldi pályaudvaron – Forrás: BudaPestkörnyéke.hu