Kiterjesztik a Budapest-Lajosmizse vasútvonal fejlesztését, aminek köszönhetően a Lajosmizse-Kecskemét szakasz is megújulhat. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója szombaton egy Facebook-bejegyzésben jelentette be, hogy a beruházás során villamosíthatják a teljes pályát és akadálymentesíthetik az állomásokat.

Fejlődik a közlekedés

Kiterjesztik a Budapest-Lajosmizse vasútvonal fejlesztését a Lajosmizse-Kecskemét szakaszra, így a teljes 142-es vonal megújulhat – közölte Vitézy Dávid szombaton a Facebook-oldalán.

Újabb szakaszt is fejleszthetnek

A vezérigazgató részletezte, hogy a BFK március 12-én tette közzé a 142-es vonal felújításáról és fejlesztéséről szóló tervezési közbeszerzési felhívást, amelynek hamarosan eredménye is lesz. Ugyan tény, hogy a budapesti elővárosi vasúti zóna Lajosmizsénél véget ér, azonban a kiírás lehetőséget biztosít Lajosmizse-Kecskemét szakasz fejlesztésének a megtervezésére is. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Megújulhat a pálya

Vitézy szerint a beruházásnak köszönhetően a teljes vonalat villamosítanák, és megújulhat a pálya is. Ezen felül akadálymentesített állomásokat hoznának létre, ezáltal a jelenleginél terhelhetőbb vasútvonal jönne létre.

Teherszállításra is alkalmas lehet

A fejlesztéssel a vasútvonal nemcsak a Budapest-Cegléd-Kecskemét fővonal alternatívájává nőheti ki magát, hanem akár teherszállításra is alkalmassá válhat.

Fél óránként jönnek a vonatok

A felújításokat követően üzembe helyeznek olyan vonatokat, amelyek Budapesttől Kecskemétig közlekednek. Lajosmizse és Kecskemét között félóránként járnak majd a vonatok.

Gyorsabb lesz az út Budapest felé

Mivel a tervek szerint a vonal középső szakaszán a zónázó vonatok a zónahatártól már megállókat hagynak ki, így jóval gyorsabb lesz a közlekedés a főváros belseje felé. A járatok sűrítéséért a zónahatártól befelé és néhol a zónahatártól kifelé is második vágányt kellene kiépíteni. Igény szerint parkolókat és kerékpártárolókat építenek – írta a BFK.

2022 végéig tartanak a fejlesztések

A BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által közösen vállalt beruházás előkészítése várhatóan 2022 végéig tart. A beruházás kivitelezéséről és annak ütemezéséről azt követően születhet majd újabb döntés – olvasható a közleményben.

Fejlődik a belváros is

Mint korábban megírtuk, vasárnaptól hatalmas dugók alakulhatnak ki Budapesten a rengeteg fejlesztés miatt. A Lánchíd felújítása miatt jövő szerdától senki sem kelhet át a hídon, de a pesti alsó rakpart egy részén már most nem lehet közlekedni.

Lezárják a Nyugati pályaudvart

Kezdődik a Blaha Lujza tér felújítása is, ezért sávszűkítésekre kell számítani a környéken. A biciklisávok megmaradnak, de a a Nyugati pályaudvart is lezárják, illetve útszűkületre kell számítani a Clark Ádám téren, az Alagút utcában, a Lánchíd utcában és a Fő utcában is a csomópontnál. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció