Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos bejelentése szerint több egyeztetés után hamarosan a célegyenesbe érhet a KRESZ módosítása, amellyel többek között az elektromos rollerek és kerékpárok megjelenésére is reagálnak. A változások egy része nem lesz népszerű az autósok körében.

Bringások kérését tennék be a KRESZ-be

Révész Máriusz a KRESZ módosításával kapcsolatban közölte, valamennyi kerékpáros szervezetnek az az első kérése, hogy a kötelező kerékpárút-használatot el kell törölni, ami abból is adódik, hogy a gyakorlott kerékpárosok nagyobb veszélyben érzik magukat a családok, kisgyerekek között, különösen a keskeny, rossz állapotú kerékpárutakon, mint az autóút szélén kerékpározva. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Autósok között is bringázhatnak

Ez azt jelenti, hogy a bringások ott is tekerhetnek az út szélén, ahol van bicikliút. A két sávos országutakon vélhetően konfliktust fog okozni az autósok és a bringások között, hiszen az autósforgalmat lassítani fogják a bringások.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Biztonságosabb az autók között, mint a bicikliúton

Az államtitkár baleseti statisztikákkal indokolta a javaslatot. Állítja a versenykerékpárosok nagyobb biztonságban vannak az autósok mellett, mint a családok közt a kerékpárutakon. A versenybringások szempontjából mindenképpen igaz lehet, hogy nagysebességgel tekerni biztonságosabb az országút szélén, mint a bicikliúton.

Régóta egyeztetnek

A KRESZ-módosítással kapcsolatban három éve folynak az egyeztetések, legutóbb az Országos Balesetmegőrzési Bizottság (OBB) volt, amely végigtárgyalta az anyagot. Ennek során hét vagy nyolc pontban további kérdések merültek föl, ezért Halmosi Zsolt vezérőrnaggyal, az OBB vezetőjével abban állapodtak meg, hogy az húsvét utáni második héten – ha a helyzet lehetővé teszi – online egyeztetést fognak tartani a vitás kérdések tisztázása érdekében – ismertette az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.

Elektromos rollerek

A politikus hozzátette: a KRESZ módosítása azért is szükséges, mert rengeteg új elektromos mikromobilitási közlekedési eszköz jelent meg, elég csak az elektromos rollerekre gondolni, és ezeknek a szabályozását is valahogy meg kell határozni. „Úgyhogy én nagyon-nagyon bízom benne, hogy az OBB-vel történt egyeztetés után most már végre lesz egy olyan csomag, ami elfogadható lesz mindenki számára” – fogalmazott Révész Máriusz.

KRESZ-vizsga gyerekeknek

A rádióműsorban arról is szó esett, hogy idővel akár gyakorlati vizsgát is tehetnek a diákok a KRESZ-vizsga mellé, ezzel is biztonságosabbá téve számukra az utcai közlekedést. A kormánybiztos felidézte, néhány évvel ezelőtt – civilszervezetek bevonásával – megszületett a közlekedési kisokos, az idei évben pedig két hét alatt mintegy 56 493 gyerek tett le közlekedési alapvizsgát.

Tudatos közlekedés

A közlekedési kisokos kiadványt az elmúlt négy évben 400 ezer példányban nyomtatták már ki, eljuttatva minden évben a 4. osztályosoknak. Várhatóan májusban is lesz lehetőség a vizsgára az e-Kréta rendszeren belül, lehetőséget teremtve arra, hogy összességében akár százezer gyereket is elérjenek csak az idei esztendőben, hogy foglalkozzon a KRESZ-szel, ezáltal pedig tudatosabban és biztonságosabban közlekedjen – fejezte ki reményét az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.

Giro d’Italia Budapesten

Révész Máriusz az InfoRádió kérdésére válaszolva a Giro d’Italiára is kitért az Arénában. Mint közölte, nemrégiben készítettek Fürjes Balázsék államtitkárságával egy közös kormány-előterjesztést, amiben kérik a kormányt, hogy döntsön arról, hogy legyen egy Giro d’Italia 2022-ben Budapesten-e vagy sem. A kormánybiztos elismeri, hogy a versenynek komoly anyagi vonzata van, ugyanakkor meggyőződése, hogy a turizmusra nagyon pozitív hatással lenne, ráirányítva a figyelmet Magyarországra.

Politikai konfliktus

Nem szabad azonban arról sem megfeledkezni, tette hozzá a politikus, hogy 2022 áprilisában országgyűlési választások leszek, és ha ennek a politika nekifeszül, és például a budapesti önkormányzatok nem támogatják, különböző engedélyekkel megnehezítik a verseny szervezését, akkor talán mégsem lenne érdemes belevágni. Ezzel együtt bízik abban, hogy a kormány pozitívan fog dönteni a versenyről, és végül sor kerülhet rá a következő év májusában, és egy olyan esemény lesz, amiben a fővárosi önkormányzat és a kormány együtt tud működni – mondta Révész Máriusz. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ezt is olvasd el:

Kövér Lászlónak kifogása volt a Giro d’Italia kerékpáros verseny fővárosi futamával kapcsolatban

Orbán Viktor felemelhette a szemöldökét a szentendrei ötlettől: Kerékpáros híd helyett bringa-kompokat a Dunára

Kiemelt kép: illusztráció – Fotó: BPK/Nagy Tibor