Lázár János három évvel ezelőtt óriási arccal állította le Magyarország összes fontos vasúti beruházását, több esetben még a megnyert EU-s pénzeket is inkább visszaküldte Brüsszelbe, csak nehogy Budapest és környékének fejlesztésére költsék. A MÁV állandósult válsághelyzetét most Lázár megpróbálja azzal magyarázni, hogy az alig egy éve politizáló Magyar Péter miatt van minden. Vitézy Dávid egymás után sorolta fel, hogy Lázár Jánosnak milyen konkrét felelőssége van abban, hogy ilyen rossz állapotban van a MÁV.
Komoly üzemzavarok, a miniszter nincs a helyzet magaslatán
Az elmúlt egy hétben az ország összes vasúti gerincvonalán komoly üzemzavarok voltak, lényegében összeomlott a vasúti közlekedés. Zavarok voltak a balatoni vonalon, a Bécs-Győr fővonalon öt alkalommal volt fennakadás, a Szolnok-Debrecen vonalon felsővezeték szakadás miatt állt le a közlekedés. A továbbgyűrűző hatás miatt ezek a zavarok teljes országrészekben tették lehetetlenné a vasúti közlekedést. Nagy a baj a MÁV-nál, a felelős miniszter pedig nincs a helyzet magaslatán. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Lázár leállította a fejlesztést, tönkrement a vágány
Csütörtökön azért állt le órákra a vasúti közlekedés a Bécs-Győr fővonalon, mert elgörbültek, deformálódtak a sínek Kelenföld és Budaörs között. Ennek a vonalnak, erre a szakaszára kész tervek voltak. Amikor Lázár János három éve miniszter lett leállította ezt a beruházást is. “Konkrétan ehhez a leállított fejlesztéshez azt írta, hogy “alacsony érdeksérelemmel lezárható”, majd saját tollával azt írta a miniszter, hogy “sos kéri ezt a vasúti beruházást is azonnal lezárni” – mondta Vitézy Dávid a Mélyvíz című Youtube-csatornán.
Lázár János tetten érhető felelőssége
“A miniszternek itt bizonyíthatóan, tetten érhetően nagy felelőssége van, miközben az ország időközben sok százmilliárdot elköltött másra” – teszi hozzá Vitézy, majd így folytatja: a közlekedési ágazaton belül ma a legnagyobb beruházás Magyarországon a MÁV-székház építése 250 milliárd forintból a Kopasziá-gátnál. Erre egyáltalán nem volt szükség, különösen úgy, hogy közben az Orbán-kormány egy vasat nem költött a vasúti közlekedés korszerűsítésre.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Lázár szerint nem kellenek új vasúti kocsik, leállította a beszerzéseket
Lázár János minden vasúti kocsi és mozdonybeszerzést leállított és semmi sem intézett helyette. Az összes Intercity beszerzést is leállította, pedig folyamatban voltak beszerzések, ráadásul finanszírozás is volt hozzá. A miniszter mégis lehúzta. Lázárnak tehát alapvető felelőssége van abban, hogy miért van ilyen rossz állapotban a magyar vasút, miért vannak késések és üzemzavarok.
Lázár visszavonta az új mozdonyok szerződését
A magyar vasutat tönkre vágó miniszter még a folyamatban lévő mozdonybeszerzést is leállította, pedig 115 új mozdonyra már megvolt a szerződés és finanszírozás is volt rá. Azóta azonban nem történt semmi.
Lázár szerint mindenért Magyar Péter a hibás
Lázár legutóbb öt pontban Magyar Pétert hibáztatta azért, mert nem működik a magyar vasút. Vitézy szerint nevetséges, amit Lázár mond, hiszen a MÁV-ot tönkre tévő intézkedések jóval az előtt történtek, mielőtt a Tisza Párt létrejött volna, vagyis Magyar Péternek biztosan semmi köze sincs hozzá.
Lázár a legkorruptabb és legpökhendibb
Magyar Péter ennyit posztolt az ügyről a közösségi oldalán: Lázár János hazánk legkorruptabb és legpökhendibb közlekedési minisztere, a polgári Magyarország eszményének megcsúfolója, a magyar vasút tönkretevője. A leghíresebb mondata, élete esszenciája: “Akinek semmije nincs, az annyit is ér.”
15 év után ideje lenne felelősséget vállalni
Lázár János posztját, amelyben Magyar Pétert hibáztatja a vasút állapotáért nagyon sokan kommentelték. Leginkább arról írnak, milyen pofátlanul hazudik Lázár János. Egy hozzászóló így foglalja össze a miniszternek a lényeget: “Nem tudom rémlik-e de a Fidesz van hatalmon 15 éve. Lehet kicsit el kéne kezdeni felelősséget vállalni és nem mindig másra mutogatni.” A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Ide kapcsolódik:
- Lázár János odacsapott az agglomerációs útfejlesztéseknek: kukázták a 11-es főút és a Páty-Telki út felújítását, de még a budakalászi elkerülő utat is – itt a teljes lista az áldozatokról
- Kukázták az elkerülő út építését, három polgármester közösen ment neki Lázár János minisztériumának
- Lázár János kukába dobta az M100-as út építését és az M1-es autópálya hatsávosítását
- Lázár János lefújta a Nyugati pályaudvar felújítását, marad a felüljáró is – inkább visszaadjuk a tervekre kapott EU-s pénzt
- Lemondott Vitézy Dávid államtitkár, miután a közlekedés átkerült Lázár János minisztériumához
Kiemelt kép: Lázár János (ingben), Magyar Péter (pólóban) és Vitézy Dávid – A fotó illusztráció, Adobe AI mesterséges intelligencia felhasználásával készült