Az Aldi megirigyelte a McDonald’s ételeinek a sikerét és úgy döntött lekoppintja azokat. Picit másként, picit más csomagolással, de azért a Mekire hajazva dobja piacra az új termékeit, amelyek egyelőre csak a brit boltokban érhetők el. Ha ott sikeresek lesznek, kétségünk ne legyen arról, hogy a magyar üzletekben is megjelennek majd.

Nyomul az Aldi

A német üzletlánc nem állhat le a nyomulással, mert óriási a konkurencia. Egy apró jó ötlet, egy népszerű termék és máris szárnyalni kezdenek az értékesítési adatok. Most is egy ilyen új terméket tesztelnek a brit boltokban. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Elcsábítanák a McDonald’s vevőit

Az Aldi legújabb fejlesztése a McDonald’s vendégeinek elcsábításán alapul. Ha ott szeretik a Big Mac-et, és a McNuggets-et, akkor majd náluk is megveszik – gondolták a fejlesztők, ezért piacra dobták az Aldis változatot.

Saját márkanév

Természetesen nem McDonald”s márkanévvel árulják ezeket, hanem kreáltak hozzá egy saját brendet, de a lényeg ugyanaz: a jól ismert és kedvelt élelmiszereket olcsóbban adják, mint a Meki.

Olcsóbban adják, mint a McDonald”s

A Big Mac mintáján alapuló Snacksters Big Stack Burger 1,49 fontért, kb. 600 forintért árulják az üzletekben, míg a McDonalds  3,29 fontért árulja saját Big Mac-jét Angliában. Az ALDI-s McNuggets “hamisítványa” mártogatóssal együtt 1,69 fontba kerül, míg a gyorsétterem csirkefalatkáiért 3,28 fontot kérnek el. 

Tényleg olyan?

A beszámolók nem közlik, hogy a két termék mennyire hasonlít egymásra ízben, illetve arra sem térnek ki, hogy ez esetleg vesztély jelenthet-e a későbbiekben a McDonald’s számára. Ebben a videóban egy brit férfi részletesen bemutatja a Snacksters Big Stack Burger-t.

Aldi-burger teszt

Kiszorítanák őket

Február végén az elsők között írtunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, hogy Lázár János a mezőhegyesi ménesbirtokért felelős kormánybiztos, a vidékfejlesztési kormánybiztosság egyik vezetője azt mondta, a kormány jövőbeli tervei között szerepel a külföldi kiskereskedelmi láncok, így az Aldi kiszorítása a magyar piacról, amihez nyíltan protekcionista politikát fognak folytatni. 

Túl sokat keresnek

Legutóbb Nagy István agrárminiszter beszélt ugyanerről. Mint fogalmazott: „Stratégiai fontosságú kérdésnek tartom a kiskereskedelmet. Jelenleg olyan mértékű nyereség képződik a szektorban, majd ezt követően hagyja el az országot, amit nem lehet annyiban hagyni. Egyrészről ezeket a forrásokat további fejlesztésekre lehetne fordítani. Másrészről pedig mennyivel kiszámíthatóbb lenne a gazdaság tervezése, ha tudnánk, hogy a kereskedelemnek mire mekkora szüksége van.

Kádári nosztalgia

Az agrárminiszter igazi Kádár-korszakról álmodik. Szerinte az áringadozás is kivédhetőbb és a piac is egyszerűbben szabályozható lenne, ha a kiskereskedelem nagyobb hányada lenne magyar kézben. EZT OLVASTAD? Tragédia a Lidlben: meghalt egy ember, az áruházat több órára lezárták

Magyar tulajdoni arány

A Lidl, Aldi és a többiek elküldése a fenébe nem az agrárminiszter ötlete. Orbán Viktor az év elején megtartott gazdasági évnyitón így fogalmazott: “Talán emlékeznek rá, 2010-ben négy olyan szektort jelöltünk meg nemzetgazdasági stratégiai jelentőségűnek minősítve, ahol az volt a célunk, hogy a magyar tulajdoni arány mindenképpen haladja meg az 50 százalékot” – mondta a miniszterelnök, majd így folytatta:

Egy szektorban még nem sikerült

„Ilyen volt az energiaszektor, ahol 2010-ben a magyar arány 29 volt, jelenleg pedig 59 százalékos, tehát elértük a célunkat. Ilyen volt a bankszektor, ahol a magyar arány 2010-ben 40 százalék volt, most pedig 57 százalékon vagyunk. És ilyen volt a média és az ahhoz kapcsolódó iparágaknak a világa, ahol 34 százalékról indultunk, és most 55 százalékon vagyunk. Három szektorban sikeresek voltunk. Volt egy negyedik célkitűzésünk is, ezt úgy hívtuk, hogy bolti, vegyes kiskereskedelem – mondta el Orbán Viktor a Gazdasági Évnyitón.

14%-al drágább

Pénzcentrum próbavásárlásokkal megnézte, mit veszítenének a magyarok, ha valóban kinyírná a kormány a nemzetközi boltláncokat. A portál felmérése szerint egy átlagos bevásárlás 14 százalékkal kerülne többe. Vagyis 10 ezer forint helyett 11 ezer 500 forintot kellene fizetni a kasszánál. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép forrása: MTI/Szigetváry Zsolt