Az elsők között számoltunk be arról itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, hogy megjelent a közbeszerzési felhívás az Európai Unió hivatalos lapjában a Budai Fonódó villamoshálózat következő ütemének teljes körű engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére. Az elmúlt hónapokban a Budapesti Fejlesztési Központ a környéken élőket, dolgozókat kérdezte meg arról, milyen legyen az új vonal. Most nyilvánosságra hozták a konzultáció eredményét. Az infografikát a cikkünk végén nézheted meg.

A Gellért tértől a Kopaszi-gátig

A Budai Fonódó villamoshálózat második ütemében a Duna partján épül új vonal a Szent Gellért tértől délre, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon át a Kopaszi-gát térségéig. A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Hét megálló épül

Hét pár akadálymentes megálló létesül és át lehet majd szállni az 1-es villamosra, a Budafoki úti buszokra és a Déli Körvasút új Nádorkert megállójában az elővárosi vonatokra, továbbá kapcsolat nyílik északra a 19-es, a 41-es és az 56-os vonal felé, valamint Pestre a 47-es és a 49-es vonal irányába. IDE KAPCSOLÓDIK: Vitézy Dávid: Folytatódik a budapesti sikersztori, indul a Budai fonódó 2. üteme, villamos lesz a Műegyetem rakparton, az Infoparknál és a Kopaszi gátnál

Köszönjük a napi 335 ezer érdeklődő olvasónknak, hogy a BudaPestkörnyéke.hu Magyarország TOP legolvasottabb hírportáljai közé került. Részletek itt. Közben a holnapi és mai programajánlónkat ide kattintva éred el!

 

 

Budai Fonódó villamos az ELTE előtt

Forrás: BFK

Megkérdezték az embereket

Mielőtt megkezdődik a tervezés, egy rövid kérdőíven kérdezte meg a Budapesti Fejlesztési Központ az újbudaiakat, a BME vagy ELTE itt tanuló hallgatóit és tanárait, az Infoparkban dolgozókat, a Kopaszi-gát térségébe költözőket vagy már ott élőket és minden érintettet, mit gondolnak az új villamosvonalról és mi a véleményük a környező közterületek átrendezésének prioritásairól. Összesen 2709 válasz érkezett, az infografikát a cikkünk alján találod.

Ezt gondolják az emberek röviden:

  • 93 százalék egyetért a villamosvonal megépítésével
  • 85 százalék füvesített villamospályát szeretne
  • 86 százalék támogatja a fasorok megőrzését
  • 83 százalék támogatja a közösségi közlekedés, a kerékpárosok és a gyalogosok előnyben részesítését az útvonalon
  • 72 százalék több zöldfelületet, 62% több közösségi tereket és 61% közvetlen Duna-kapcsolatot szeretne
  • 12 százalék tartaná meg, vagy növelné a parkolóhelyek számát a villamosvonal mentén

Kormány viszi ezt a beruházást

Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) 2020. októberi ülésén tett javaslatot arra, hogy több, a kormány és a főváros egyetértését bíró beruházást a kormány vállaljon át és a Budapest Fejlesztési Központ valósítson meg.

Átdolgozzák a terveket

A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a kormány és az FKT döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra csökkentsék az érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonalat végig akadálytalanul biztosítsák. Továbbá a terveknek illeszkedniük kell a déli körvasút átépülő új hídfőjéhez, amely lényegesen tágasabb átvezetésre enged teret a Kopaszi-gát kapujánál – közölte akkor Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Idén minden összeállhat

A közlekedési szakember szerint, a tervek idén elkészülnek és bízik abban, hogy utána rövid időn belül Budapest új villamosvonalának kivitelezését is megkezdhetik. Az előkészítési feladatokat a kormány a központi költségvetésből finanszírozza, a munkát Fürjes Balázs államtitkár felügyeletével a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg, a fővárosi és újbudai önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV együttműködésével – közölte Vitézy Dávid. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Itt az infografika a konzultáció eredményéről

Forrás: BFK

Kiemelt kép: illusztráció – Forrás: BKK