Folytatódik a Budai fonódó villamoshálózat fejlesztése. A 2. ütemben jelentős fejlesztések valósulnak meg a Műegyetem és a Kopaszi gát között. Lesz 6 új akadálymentes megálló, 2,8 km új, füvesített, kétvágányú villamospálya, rendezik a Műegyetem előtti felső rakparot, a Déli összekötő vasúti híd alatti bővítik a járdát és a bicikliutat és át lehet majd szállni a Déli Körvasútra – jelentette be Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója.

A következő ütem a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakparton új villamosvonal kiépítése a fejlődő déli területekig épülne ki, ahol egyetem (BME, ELTE) és számos irodaház (Infopark) épült tömegközlekedési kapcsolatok nélkül a kilencvenes évek óta, s ahol jelentős lakó- (BudaPart) és irodafejlesztések (a MOL Campus) zajlanak jelenleg is – írja a közösségi oldalán Vitézy Dávid.

Miután az előző városvezetés elindította az előkészítést, 2019-ben a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa egyértelmű állásfoglalást tett a fejlesztés kiemelt fontosságáról. Ennek nyomán most pedig a tegnap megjelent határozatában a Kormány döntött arról, hogy központi költségvetési forrást rendel a tervezés folytatására és a tervek véglegesítésére.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa és a Kormány döntése szerint a tervezés során kiemelt cél füves vágányok kiépítése, az útszakaszon található lehető legtöbb fa megmentése és a villamosnak a Déli Körvasút terveihez és új Nádorkert vasúti megállójához való illesztése, ahogy a folytonos rakparti kerékpárút megtartása is.

A tervezési munkák folytatását – a Déli Körvasúttal való összefüggésekre is tekintettel – Fürjes Balázs kormánybiztos felügyeletével a Budapest Fejlesztési Központ végzi majd, természetesen BKK-val együttműködésben.

A tervek elkészülte és engedélyezése után, kb. másfél év múlva mutatjuk be a terveket a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa számára és a Főváros és a Kormány közös fejlesztési testülete ekkor dönthet az építkezés finanszírozásáról és a kivitelezés megindításáról, ahogy ez az ilyen beruházásoknál a kialakult döntési rend.

A tervezett vonalhosszabbítás a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén tárja fel az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gáti közparknak és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is. Itt átszállási lehetőség jön létre a meglévő 1-es villamos és a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhely felé is.

Az új vonalszakaszról a Szent Gellért téren kapcsolat nyílna északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is közvetlen összeköttetés. A térség így nem csak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy (egyszer a jövőben 5) metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat.

A pontos vonalhálózatról a BKK dönt majd, az előzetes tervek szerint mindkét irányba, a rakparton át Óbudára és a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre is indulna új viszonylat a Műegyetem rakparti ágról.

A budai fonódó villamos II. ütemének műszaki tartalma: 6 új akadálymentes megállóhely, 2,8 km új, füvesített, kétvágányú villamospálya,a Műegyetem előtti felső rakparti szakasz rendezése, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon korszerű forgalmi rend és városkép kialakítása, a Déli összekötő vasúti híd alatti járda és kerékpárút kibővítése, a folytonos rakparti sétány és kerékpárút megtartása, új átszállási kapcsolat a Déli Körvasútra.

Képek forrása: BFK