A marketingtrendek folyamatosan változnak, neked pedig érdemes velük lépést tartani, főleg, ha online vállalkozásod van. Ha bevételedet 2022-ben is eredményesen szeretnéd növelni, akkor érdemes bevetni a következőkben összegyűjtött 6 marketingtechnikát!

Miért fontos a marketingeszközök használata?

Hatalmas a verseny a piacon, ráadásul online is egyre nehezebb kitűnni a tömegből, hiszen a pandémia idején rengetegen építették ki itt a jelenlétüket, hogy mentsék a vállalkozásukat. Ezért is érdemes folyamatosan új, de a márkádhoz passzoló marketingmegoldások után kutatni. Ha eddig nem voltál jelen például a TikTokon vagy nem fordítottál figyelmet a linképítésre, akkor bizony itt az idő hogy elkezdd!

6 marketingtechnika, amivel 2022-ben is hatékonyan növelheted a bevételedet

Linképítés

Már évek óta igen népszerű és hatékony marketingeszköz, melynek minőségi kivitelezésekor jobb helyezést érhetünk el a keresőkben. A lényege, hogy minél több és erősebb külső hivatkozást szerezz a honlapodra – akár kölcsönös együttműködésekkel. Ezzel szépen növelheted az organikus forgalmad és az oldalad hitelességét – mind az oldalra érkezők, mind a keresők (például Google) szemében.

Integrált marketing

Ez nem jelent mást, mint hogy legyél jelen több helyen és felületen. Nemrég átéltük a Facebook teljes leállását, ami jó lecke volt arra vonatkozóan, hogy miért is nem szabad teljesen egy felületre hagyatkozni, ha marketingről van szó. Legyen több online lába vállalkozásodnak – ez lehet például a honlap, egy népszerű blog, hírlevél, különböző közösségi média oldalak vagy akár podcast is. Mindig figyelj arra, hogy ne legyen egy felületnek se túl domináns szerepe!

Videómarketing

Nem véletlenül oly népszerű a TikTok a gyors videóival: ahogy a mindennapjaink felgyorsultak, úgy szorult háttérbe a hosszabb cikkek vagy posztok iránti igény. Ezek helyét átvette a gyors videós tartalom, melyből pillanatok alatt információt szerezhetünk. Okosan használva, minőségi videós tartalmakat előállítva saját céged marketingjén is nagyot lendíthetsz velük!

Online és offline közti átmenet

Bár a közelmúlt eseményei abszolút az online marketing térnyerését erősítették – hiszen még a fizikai üzlethelyiséggel rendelkezők is azonnal léptek a pandémia alatt, hogy online is jelen legyenek –, nem szabad megfeledkezni az offline marketing fontosságáról sem. Szerencsére erre is nagyon jó eszközök állnak rendelkezésedre! Ilyen akár a helyi rendezvények támogatása, a helyi újságban történő hirdetés, a szórólapozás vagy egyszerűen csak egy frappáns megállítótábla kihelyezése – ezek mind-mind nagyot dobhatnak az üzleteden.

Felhasználók által generált tartalom

Egy új vásárló becsábítása mindig költséges folyamat, ezért koncentrálj arra is, hogy egy már nálad vásárlót törzsvásárlóvá konvertálj. Erre tökéletes megoldás például egy kupon, de a kapcsolat ápolása, esetleg az ő általa generált tartalom megosztása is jó motiváció lehet erre. Plusz tippek: mutasd meg elégedett vásárlóidat a közösségi felületeken, oszd meg az üzletedben készített képeiket, kérd meg őket, hogy taggeljék oldaladat, amikor tartalmat készítenek!

Chatbotok

A mindennap minden percében való elérhetőség lassan alapfeltétellé válik, hiszen a közönség felhasználói szokásai nagyban megváltoztak az utóbbi években. Míg van, aki a hajnali tömegközlekedésen ülve szeretne választ kapni azonnal(!) a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban, addig más az éjszaka közepén. Szerencsére erre is létezik már automatizált megoldás: a chatbot, mely éjjel-nappal válaszol az ügyfelek kérdéseire.

Hogyan növelheted ezekkel a módszerekkel a bevételt?

Ezek a megoldások segítenek több emberhez eljutni a célközönségedből. Lehet, hogy az egyik vásárlódat egy TikTok-videón keresztül vonzod be, míg a másikat egy jól elhelyezett linkkel. Érdemes kísérletezni és pontosan mérni az adott eszközök hatékonyságát. Arra pedig mindig fordíts kellő figyelmet, hogy ne kizárólag egy marketingeszközön keresztül értékesítsd a legtöbbet!

Rohanó világunkban fontos lépést tartani a közönség igényeivel, nyitni az új és népszerű marketingeszközök felé, hiszen, aki lemarad, az kimarad – ez különösen igaz ebben az esetben. Légy nyitott, bátran használj akár új közösségi média oldalakat vagy felhasználók által generált tartalmakat, hogy népszerűsítsd a márkádat és bizalmat építs ki a vásárlóid felé!

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos mérések szerint a BudaPestkörnyéke.hu hírportált a forgalmas napokon 340.000 ember olvassa!